Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's

Even ervaring gevraagd met de oorthermometer...
Lindy vind temperaturen nl echt een drama en aangezien ze nu al een paar dagen koorts heeft ben ik op zoek naar een oorthermometer.

Hebben jullie er een, zo ja welk merk en hoe bevalt het?

Thanks!!

Sannemams

Ik heb er geen ervaring mee maar ik geloof dat er in de folder van etos 1 in de aanbieding staat.

Birgit vind temperaturen ook verschrikkelijk.. je moet er echt afleiden.
Hopelijk heeft iemand er ervaring mee en kan je meer vertellen!

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel even voor je gegoogled

http://www.gezondheidsplein.nl/
oordeelmee/231/De-oorthermometer_
-hoe-nauwkeurig-is-het.html

en;

http://forum.fok.nl/topic/882502

Hopelijk heb je hier iets aan. Ik moet trouwens zeggen dat Feline het ook verschrikkelijk vind, maar ja het moet soms toch gebeuren..

groetjes Maris

Hoi,

ik heb een oorthermometer maar hij bevalt eigenlijk niet echt. bij mezelf kan ik goed temperaturen maar bij Alice is het altijd heel laag. Blijkbaar moet het dopje er dan nog verder in..?... alsof ze dan al niet hard genoeg huilt. Niet echt handig dus. Als ik dus echt denk dat er koorts is pak ik gewoon nog weer de "ouderwetse".
Ik raad het dus niet aan, misschien iemand anders met een positiever verhaal. Sorry weet het merk zo niet maar ik heb hem hier in canada gekocht.

Groetjes Alberdien

Hoi,

Hier ook geen goede ervaring met de oorthermometer. Speciaal aangeschaft voor het gemak, maar het werkt voor geen meter... Ook mijn dochter heeft er meestal een ondertemperatuur bij. Waarschijnlijk omdat ie niet goed in haar oor komt. Zelfs bij ons (volwassenen) geeft ie heel anders aan als een "simpele" thermometer. Ik vind het echt zonde van het geld en ik raad je aan hem niet te kopen. Er stond ook in de gebruiksaanwijzing dat ie niet helemaal nauwkeurig kan meten. Hij ligt hier nog in de kast en we gebruiken hem nooit. Ik was er voor aankoop ook heel enthousiast over. Het leek me zo makkelijk.

Groetjes Babybelle

Ik werk op een kinderdagverblijf en daar hebben we erg slechte ervaringen met een oorthermometer. Soms is het verschil ruim een graad..das best veel, net het verschil tussen verhoging of koorts.
Thuis om deze reden ook niet aangeschaft. Kan meestal met de hand in nek wel voelen of ze koorts hebben en anders idd gewoon maar via de billen...moet maar effe dan...
Groet van Anouk

hee hoi,

las net de reactie hierboven en vroeg me inenen af of er ook iemand de temperatuur meet onder de oksel? Op die manier heb ik het hier van de wijkverpleegkundige geleerd om te doen bij babies.
Ben benieuwd.

groetjes

Ik heb ook een oorthermometer, en ik heb er GEEN goede ervaringen mee! Als ik 3 keer de temperatuur achter elkaar opneem, heb ik vaak ook drie verschillende uitslagen. Soms met een verschil van twee graden.

Helaas dus voor Eline, maar bij haar gaat die thermometer gewoon in haar kont!

Terug
Bovenaan