temperaturen

hoihoi,

ik wou gister kelwin even temperaturen omdat hij hangerig was en zweette. maar hij schopte met zijn benen en ik kreeg de thermometer er niet in.
ook niet als ik hem ging afleiden met iets in zijn handen..
gelukkig was hij na het middagslaapje weer de oude. maar hebben jullie tips? of ervaringen.
ik ben zelf ook niet lekker. hoofdpijn, keelpijn, spierpijn... (hopelijk geen mexicaanse griep!)
en voel alles behalve lekker maarja als moeder moet je door gaan he :)

nou alvast bedankt..

Liefs, Christien

Hoi Christien,

Wat ik altijd doe is met mijn gezicht net boven dat van hun gaan hangen, zodat ze het niet zien, als ze wat ouder zijn is het even je kracht gebruiken soms, maar wat moet dat moet..
Wat ik ook vaker doe(als ze niet meewerken) is de zetpil omdraaien dus met de achterkant eerst dan kunnen ze hem er niet zo gemakkelijk weer uitduwen.
Ook heb ik een oorthermometer, maar ik vind daar de metingen niet zo nauwkeurig van!
Nou heel veel succes en beterschap voor jullie allebei, gr MJ

Hoi,

wat wij vaak op mijn werk gebruiken op het kdv, is de kinderen op de zij draaien. Op deze manier gaat het vaak makkelijker. Mocht dit niet lukken dan toch een oorthermometer, maar deze zijn inderdaad niet zo nauwkeurig.
Succes voor een volgende keer.

Groetjes Danielle

als ik nathalia moet temperaturen en ze werkt niet mee dan doe ik mijn linkerarm onder allebij haar knieholtes.
geen idee eigenlijk hoe ik het moet uitleggen, maar zal mn best doen.
als ik haar een schone luier geef, pak ik haar bij beide enkels, maar temperaturen vind ze niet leuk, dus doe ik haar benen omhoog, net als hoe ik een schone luier geef, alleen dan mn linkeram net boven haar billen zeg maar, zodat ze haar benen niet naar beneden kan doen, maar ze ook mijn handen niet kan slopen, omdat ze wilt tegenstribbelen (en dus met haar voeten gaat bewegen) met mn linkerhand (die heb ik vrij omdat mn arm haar benen tegen houden), kan ik dan haar billen van elkaar houden, om met mn rechterarm de termomether er in te doen.
onder tussen lijd ik haar zo veel mogenlijk af, door te zingen of gek te doen.

mocht dit ook niet werken, dan gaat ze op haar buik liggen. dit vind ze meestal geen pretje en dan moet ik toch wel wat "geweld" gebruiken.
dit doe ik dan trouwens niet op de commode maar op de bank zodat ze bv twienies kan kijken.

er heerst trouwens oo kweer griep hoor (en dan heb ik t niet over de mexicaanse griep)
ik voel me ook helemaal niet lekker.
hoofdpijn, mn nek en rug die de hele tijd op slot zitten, misselijk, buikpijnen, zo nu en dan koorts.
maar zoals je al zei: een moeder kan niet ziek worden.

nou, beterschap!
en ik hoop dat t volgende keer beter gaat als je kelwin moet tempe

liefs, do

Ik temperatuur trouwens zo min mogelijk. Alleen als de dokter erom vraagt. Als mijn dochters zich niet zo lekker voelen en ik voel dat ze warm zijn dan krijgen ze een zetpil/sinasprilletje en gaan ze lekker naar bed. Pas als ik echt overweeg de huisarts te bellen en ik het idee heb dat de temperatuur echt heel hoog is ga ik temperaturen. Bij mezelf doe ik dit ook niet als ik me een beetje grieperig voel.

Hoi,

Myrthe had vorige week de (gewone) griep, het heerst weer hoor!
Ik temperatuur Myrthe wel als ze ziek is. Ik persoonlijk vind een temp van 38 geen reden om zetpil te geven, maar boven de 39.5gr wel. Dus dat wil ik altijd even checken.
Myrthe maakt er tot nu toe niet zo'n drama van, dus tips heb ik niet.

Sterkte ermee.

Liefs Irene

hoi dames,

Ik hoor eigenlijk op het najaar2007 forum maar spiekte hier eventjes mee.
Wat ik heb gedaan in eerste instantie is bij de Aldi een flexibele thermometer kopen die in een paar seconden meet. Natuurlijk even met hollands wantrouwen de temperatuur vergeleken met mijn "oude" thermometer (ze hebben ze ook bij de drogist wel maar daar zijn ze vaak duurder dan 2.99 hihi)
Maar het belangrijkste verschil zit hem in het feit dat ik het mijn ventje (nu 21 maanden) sinds een paar maand uitleg wat ik ga doen (mama wil weten of jij koorts hebt en daarom gebruik ik de thermometer tussen jouw billetjes blabla) en vraag of we samen naar "het piepje" gaan luisteren.
Samen met de greep van Do en een beetje op zijn zij gedraaid heb ik dus nu in die paar seconden geen problemen meer!

Misschien voor jullie ook een idee?
Ik vergis me nog regelmatig in het feit dat ze al veel slimmer zijn dan we vaak denken......

Groetjes Saskia

hey
bedankt voor de tips als ik hem weer wil tempen dan ga ik die greep eens gebruiken.
op zijn zij draaien had ik al geprobeerd maar dan draait hij op zijn buik. en krabbelt overeid om te gaan zitten dus dat werkt ook niet;)
ja ik werk in de zorg en vind de oorthermometer ook niet zo betrouwbaar. ook moet je daar altijd ik geloof 0,3 bij op tellen.
@reisa: ik doe het eigenlijk ook bijna nooit hoor! alleen als ik echt denk dat hij koorts heeft. dan wil ik het gewoon weten en vooral nu ik ook niet lekker was wou ik graag het zekere voor et onzekere.
nou bedankt nogmaals en we zullen hopen dat hij de volgende keer meewerkt:p hihi..

Liefs, Christien

Terug
Bovenaan