Temperaturen

Hey Meiden,

Veel van jullie hebben vast ervaring met temperaturen. Ik inmiddels ook 2 rondes en de volgende ronde doe ik nog een keer.
Nu hoorde ik dat een temperatuurcurce altijd 3 fasen moet bevatten.
De lage fase voor je ei, de dip tijdens je ei en de verhoging na je ei.

Wie weet of dat inderdaad waar is? Ik heb wel een lage en een hoge fase, maar geen dip.
Nou hoor ik wel eens dat je dan lege follikels kan hebben?

Groetjes Karin

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Als ik me goed herinner dan hoef je geen dip te hebben voor de eisprong. Het kan dus wel, maar het hoeft niet. Het zijn de hormonen die je temperatuur bepalen, dus dat zegt niets over of je eitjes hebt of niet.

Je moet een duidelijke temperatuurstijging zien en dan kan je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt gehad. Je moet het echt meerder maanden volhouden om er iets vanaf te kunnen leiden.

Probeer anders 's te kijken op fertilityfriend.com, ik heb daar toen een account aangemaakt (er zijn ook gratis accounts en die zijn voldoende om alles bij te houden). Je kan er je temperaturen invoeren en uiteindelijk, hoe langer je het doet, geeft het programma heel nauwkeurig aan wanneer je je eisprong hebt gehad.

Succes!

Esk

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Als ik me goed herinner dan hoef je geen dip te hebben voor de eisprong. Het kan dus wel, maar het hoeft niet. Het zijn de hormonen die je temperatuur bepalen, dus dat zegt niets over of je eitjes hebt of niet.

Je moet een duidelijke temperatuurstijging zien en dan kan je ervan uit gaan dat je een eisprong hebt gehad. Je moet het echt meerder maanden volhouden om er iets vanaf te kunnen leiden.

Probeer anders 's te kijken op fertilityfriend.com, ik heb daar toen een account aangemaakt (er zijn ook gratis accounts en die zijn voldoende om alles bij te houden). Je kan er je temperaturen invoeren en uiteindelijk, hoe langer je het doet, geeft het programma heel nauwkeurig aan wanneer je je eisprong hebt gehad.

Succes!

Esk

Hi Karin,

Zoiets zit het volgens mij wel in elkaar. Zodra je temp. rijst heb je je eisprong gehad.
Vind het wel heel lastig hoor dat temparaturen, ben er niet echt nauwkeurig genoeg voor! Vergeet t vaak..:-$ Heb zo'n apparaatje, maar vind het eigenlijk niet zn geld waard!
Wel makkelijk om je dag te bepalen ;-) en na t n tijdje gedaan te hebben weet je wel ong, hoe je cyclus in elkaar zit...

succes ermee!

Terug
Bovenaan