Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

zijn er meiden bij die temperaturen? Hoe doen jullie dat? Want ik snap er werkelijk niks van!
Ik heb wel het een en ander op internet gelezen.. dat het 's ochtends voor je je bed uitgaat (omdat anders je temperatuur veranderd) moet en elke ochtend om dezelfde tijd (het liefste vroeg)...

Ik ben nu al een week met ovu testen bezig.. ( nu ben ik vroeg begonnen maar dat was uit nieuwschierigheid haha). Ze geven de hele week al een licht streepje aan. Nou zijn volgens de berekening vanaf gister mijn vruchtbare dagen. En ongeveer maandag mijn ei. Dan moet het streepje toch al donkerder worden? Ik test elke avond om 22u..

Liefs Renate

Hi Renate,

Ik doe allebei, dus even in t kort:
Temperaturen:
Begin t liefste op 1e dag van je menstruatie met tempen en elke dag op hetzelfde tijdstip, dus in t weekend evt je wekker zetten. (ik heb een zoontje van 2 dus die wekker gaat automatisch af) En voor het opstaan (dus niet uit bed om te plassen of je wekker uit te zetten...), liggend (rectaal) tempen en dit noteren. Vlak voor of net na je eisprong (bij mij 2 dagen erna) stijgt je temperatuur iets en dan weet je dat je ei is geweest. Deze blijft tot je menstruatie hoog, als je ongesteld wordt dan zakt je temp op de dag dat de ongesteldheid begint. Ik heb een app op mijn telefoon (FemCal Lite) dus die grafiek maakt die app voor mij maar anders kan je die wel ergens downloaden. Beste is een thermometer met 2 cijfers achter de komma.

Ovulatietesten:
Ik heb ook altijd een aantal dagen tot een week (ligt aan de gevoeligheid van de testen) een licht positieve ovulatietest en de avond voordat ik mijn eisprong heb, is de test echt positief bij mij. 22uur is een prima tijd alleen moet je ervoor zorgen dat je dan vanaf 20uur niks meer drinkt en niet meer naar de wc gaat. Dus dat die van jou nog niet positief is kan wel kloppen.

Hopelijk heb je nu meer info! O ja temperaturen is geen voorspeller dus, het bewijst alleen dat je eisprong is geweest. Ik doe het sinds deze maand maar na deze ronde hoop ik zwanger te zijn ;-), en anders stop ik ermee. Was vooral benieuwd èn ik had zo'n temperatuur toch al in huis.
Ovulatietest heb je wat eisprong betreft meer aan.

Groetjes Charlotte

Je temp stijgt als je je eisprong hebt gehad. Maar zodra je die stijging ziet, heb je in principe nog de tijd om te klussen.

@charlotje Je temp stijgt direct met je eisprong. Paar dagen later is waarschijnlijk dus pas je echte eisprong en dan kunnen de ovutesten alweer negatief zijn.

Supertje: mijn temp steeg echt pas na 2 dagen! Mijn ei was toch echt dinsdag, dit zie ik aan de ovulatietest, ik voel het èn ik heb woensdag een echo gehad bij de gyn die ook bevestigde dat mijn ei de dag ervoor gesprongen was. Volgens hem is dat vaak zo, dat de temp pas na 2 dagen stijgt en bij mij was dat ook het geval. Bij de meeste vrouwen zal het dus wel zijn dat de temp de volgende dag stijgt maar daarnaast is vrijen na de eisprong meestal minder succes dan ervoor.

Hey meiden

Bedankt. Het temperaturen is dus ook verschillend per persoon...Ik hou het nu dan nog even bij de ovutesten ik hoop dat ze dan straks donkerder worden. We gaan iig lekker elke dag klussen! Dan moet het toch goedkomen lijkt mij.. Ik hoop dat we met zijn 3en terug komen van vakantie:):)

Liefs Renate

Hi Renate,
ik heb deze maand uit nieuwsgierigheid mijn temperatuur bijgehouden..
Ik zat telkens rond de 36,8..
Volgens mijn berekeningen zou ik zaterdag mijn eisprong hebben.. Vrijdag had ik 36,6 , zaterdag 36,8 en vanmorgen had ik 37,1.
Het zou dus best kunnen kloppen.. Ik heb helaas zelf niets gevoelt..

Ik heb ook zo'n programma op mijn telefoon, Period Calendar Deluxe. Hier kan ik het invoeren en krijg dan een grafiekje..

Fijne vakantie alvast! ;)

Liefs Faya

@ Charlotje.
Een ovulatietest geeft aan wanneer je ei op het punt staat te springen. Na een positieve test springt je ei binnen 24 tot 36 uur.
Je temp stijgt dus wel meteen na je ei en is dus hetzelfde als 2 dagen na je posietieve ovulatietest. (Werk al bijna 2 jaar met ovutestenna uitleg van de gyn over beide methodes.)

@ Renate, hoe preciezer je met de tempmethode omgaat, hoe betrouwbaarder deze is. Zoals hierboven ook al staat, deze methode is idd alleen om te kijken of je en eisprong hebt, niet om zwanger te worden.

Succes!

Terug
Bovenaan