Temperaturen

A

Anoniem

Guest
Hee allemaal ,

Even een vraagje ...

Ik wil het eens een keer proberen met temperaturen alles gaan noteren enz
Maar mag dat ook met een oorthermometer eigenlijk ?? Want dat is de enige die ik heb thuis .

Ik heb namelijk ergens gelezen tijdje terug dat dat dus rectaal moet maar dan moet ik een andere thermometer gaan aanschaffen dus .....

Weet iemand dit ??

Hai Bloemmie,

De beste manier is indd om rectaal te temperaturen omdat je dan de meest acurate uitslagen krijgt! Ik heb wel eens gelezen dat dames vaginaal of oraal temperaturen maar dat is niet het beste (voor ieder wat wils) Ik heb overigens nog nooit gelezen dat er dames zijn die met een oorthermometer meten.

Ik heb een tijd geleden ook bedacht om dat te gaan doen maar na 2 dagen weer mee gestopt, ik vind het echt helemaal niks!! Maar goed, kan me voorstellen dat je het wilt proberen. Overigens was het bij ons, voor de medische molen niet nodig, werd met geen woord gesproken over het bijhouden van een temperatuurscurve maar dat is ook per behandelend arst weer anders....

Ik hoop dat je er wijzer van zal worden. Succes!

Liefs Lynn.

Hee lynn dank je wel voor je reactie ,

Ik dacht laat ik het eens proberen al vind ik het nu al een gedoe maar goed ....

Ze vragen er dus niet om in het ziekenhuis ??
Ik dacht misschien vragen ze er wel om in het ziekenhuis en sturen ze me naar huis voor drie maanden om mijn temperatuur bij te houden ofzo , ik dacht dan begin ik er vast mee .

Ok ik ga nog even denken mijn nieuwe cyclus begint ook pas over dik twee weken dus heb nog even tijd .

Thanks

Ik vond het ook zo'n gedoe, nog maar te zwijgen over het zeer oncomfortabele gevoel ;-)
Het kan wel zijn dat je arts erom gaat vragen hoor dus het proberen kan geen kwaad. Wat ik al zeg: het is bij elke arts weer anders. Ik had hierover ook ooit een topic gemaakt en ik weet nog dat ze bv bij Daisy wel een temperatuurlijst wilde hebben (als ik het goed onthouden heb)

Bij ons in ieder geval niet en eerlijk gezegd, ben ik blij toe want ik sta wel elke dag vroeg op maar ik vind het op m'n vrije zondag weer niet fijn om de wekker te moeten zetten om 06:45 uur.

Nou meid, je hebt nog even tijd om te bedenken of je het wilt doen en ik geloof dat als je je cyclus goed in kaart kan brengen in het ziekenhuis dat het misschien niet eens nodig is.....

Liefs Lynn.

hey...
Ik ben het helemaal met Lynn eens.

Ik dacht ook te lezen in je woorden dat je denkt dat een nieuwe thermometer een dure aanschaf is maar dat is niet zo hoor!
Bij ons bij de Etos liggen ze bij de zwangerschapstesten, speciale thermometers voor dit soort dingen. Die geven twee cijfers na de komma aan en dat is het belangrijke eraan. Ze kosten ongeveer 3 euro. De moeite zou ik zeggen!

Succes meid!

Bij ons werd het wel bij het eerste gesprek gevraagd. Dus het is in ieder ziekenhuis weer anders. Maar ik moest vaginaal ipv rectaal meten. En heb dat later met de hormoonkuren ook volgehouden. Ik wist door de temp eerder dat ik zwanger was dan dat de zwangerschapstest dat aangaf. Ik testte een volle week negatief bij de oudste, terwijl mijn temp hoog bleef.

Hee meiden bedankt denk dat ik het eens ga proberen een keertje ga wel even zon thermometer halen wist niet dat ze die bij de etos hadden eigenlijk nooit opgelet ....
Ben er altijd wel op tijd uit behalve zondag maar dan kan ik even temperaturen en dan weer terug mijn kribbetje in hihi ;-)

Dank jullie wel voor jullie reacties !!

Bij Kruidvat krijg je rectale thermometers die binnen 10 seconden je temperatuur aangeven.

Ideaal.

Je krijgt ook speciale thermometers via internet die 2 cijfers achter de komma aangeven. Is misschien ook wel handig.

succes

Terug
Bovenaan