Temperatuur 4 weken zwangerschap

Beste allemaal,

Sinds vandaag zit ik bij de zwangerenclub! Testte vandaag positief (dus nu 4 weken)
Nu heb ik al enkele dagen wisselende temperaturen tussen de 37.2 en 38.1.
Is dit normaal bij het begin van een zwangerschap?
Ben namelijk ook al best misselijk, dus weet niet of ik mij hier zorgen over moet maken of dat dit de normale zwangerschaps perikelen zijn.

Hopelijk hebben andere hier ervaringen mee?

Dank je wel!

Gefeliciteerd! Geen ervaring, maar waarom temperatuur je? Ik vraag dat omdat ik denk dat je lekker moet genieten ipv je zorgen maken over wat normaal is (als er uberhaupt al iets normaal is, iedereen is anders). Je mag altijd de verloskundige bellen voor een afspraak voor een echo en dan kan je miss gelijk deze onzekerheid aankaarten.

Dank je wel voor je reactie! Ik had een blaasontsteking 3 dagen geleden, en daar heb ik helaas heel vaak last van. Geen bacterie gevonden en na een dag waren de klachten weer weg. Vandaar dat ik even mijn temperatuur in de gaten houd en dit viel mij op.
En ik moet inderdaad een verloskundige nog zoeken. Vanaf maandag eens aan de slag om een goede te vinden.

Gefeliciteerd!

Meet je de temperatuur telkens op hetzelfde tijdstip net na het wakkerworden? Dan zou ik zeggen dat dit waarschijnlijk door die blaasontsteking komt. Maar meet je over de hele dag heen, dan is dit op zich niet zo gek (al is >38 natuurlijk wel aan de hoge kant en evt reden om te gaan onderzoeken waar dat vandaan komt, ware het niet dat je al weet dat je een blaasontsteking had). Meet je bijvoorbeeld bij het opstaan, dan heb je vaak een lage temperatuur, maar besluit je vervolgens een half uur een workout te gaan doen, dikke kans dat de thermometer dan een flink hogere temperatuur aangeeft. Ga je vervolgens een uur achter je computer zitten werken, dan zul je weer een lagere temperatuur meten. Gedurende de dag schommelen in temperatuur (vaak wel met 2 graden, zelfs als je niet sport) is heel erg normaal, je laagste temperatuur is vaak wel iets hoger als zwangere vrouw, omdat je lijf nou eenmaal extra hard aan het werk is en je hoeft dan bijvoorbeeld ook minder inspanning te leveren om dan oververhit te raken bij sporten of tijdens een hittegolf.  

Terug
Bovenaan