Temperatuur al weer laag, dus IUI mislukt??

Hoi meiden,

Even een misschien wel stomme vraag. Een week geleden IUI gehad en ik ben dus weer op alle symptonen/signalen van mijn lichaam aan het letten. Heel stom, ik weet het, maar ik doe het toch....
Voor mijn IUI temperatuurde ik altijd. Had keurig verhoging bij de eisprong, van 36,8 naar ongeveer 37,4. Deze cyclus LH-testen gebruikt om het juiste moment van IUI vast te stellen. Maar ik heb ook getempt, vaste gewoonte waarschijnlijk....
Ook weer keurig een verhoging naar 37,4 bij de eisprong. Maar nu mijn vraag dan: voorheen bleef mijn temp altijd hoog tot ongeveer 2 dagen voor mijn NOD. Nu is hij al na 3 dagen gezakt naar 36,9. Ik ivnd het vreemd, betekent dit dan dat de behandeling mislukt is? Of kun je hier geen conclusies uit trekken?
Eigenlijk weet ik het wel hoor....voorheen betekende de langdurige verhoging ook geen zwangerschap. Dus zal de eerdere verlaging ook wel niets te zeggen hebben.
Ik hoop zo op goed nieuws dat ik mezelf, denk ik, alvast aan het indekken ben voor een teleurstelling.... Mijn man vind gewoon dat ik negatief ingesteld ben en altijd maar van het ergste uit ga....
Ondanks dat "het probleem bij hem ligt", is hij erg positief en ik juist niet. Hij vind dat vreemd, ik vind het logisch. Ik kan steeds naar het zh, controles, echo's, foliumzuur slikken, kwaaltjes denken te voelen en weer ongi worden. NIet bedoeld om te klagen hoor, echt niet! Maar al zou ik willen: er gaat gewoon geen dag voorbij dat ik er niet aan denk! Iedere ochtend bij mijn tabletje foliumzuur sta ik er toch weer bij stil...

Ach, misschien iemand ervaring met temperatuurwisselingen? Ik hoor het graag...

Iedereen veel succes met wachten en tot gauw!

Liefs,

Ginger

hoi Ginger,
wat deze temperatuursdaling voor jou betekent weet ik niet. Wel dat het soms raar kan lopen met een lichaam. Ik heb in de maanden februari, maart en april getempt. Voor mijn ei zat mijn temp dan tussen de 36.6 en 36.9 en na mijn ei tussen de 37.0 en 37.3. Ertussen zat netjes een sprong van minimaal 0,2 graad.
Nu ben ik deze maand weer aan het tempen en is mijn laagste temp ineens 36.4 geweest en heb ik geen sprong gehad in mijn temp, enkel verschillen van 0,1 graad. Ik weet dus ook niet of ik nu een eisprong gehad hebt.
Maar ja, dat heeft niks met jou verhaal te maken.
Ik kan me wel inleven in dat doemdenken van jou hoor. Ik ben er ook veel meer mee bezig dan mijn vriend. Sowieso iets van vrouwen denk ik.
Ik hoop dat deze daling niet meteen betekent dat het niet gelukt is en wil je veel sterkte toewensen de komende tijd,

groet,
Patricia

Hoi Ginger

Ook ik heb 5jr geleden veel getemperatuurd, maar bij mij
was er geen pijl aan vast te knopen.Ik ook 8 IUI behandelingen
gehad.Aan de temperatuur lag het niet want die zat altijd op 36.9
ook bij mijn eisprong dus misschien zegt het niet zoveel in je zei
zelf al bij verhoging ook geen zwangerschap dus wie weet wat het
je nu brengt.Ja, mannen snappen sommige dingen niet maar ze
voelen ze ook niet.Dus dat je man positief is is alleen maar mee
genomen, misschien kun je je er een beetje aan op trekken.Je
voelt je wel beter door postief te blijven in ik spreek uit ervaring.
Meid kop op zolang je nog niet ongesteld bent is er niets aan
de hand.Ik hoop dat wij allemaal gauw een positieve test in handen
hebben.Ook ik heb volgende week mijn Nod in ik hoop zodat het
nu raak is want anders gaan wij beginnen met IUI in eigen cyclus.

Groetjes Anita

hoi ginger,

Ik denk dat zolang je temp niet zakt naar de 36,4 je de hoop echt nog niet op moet geven. 36,9 is een prima hoge temp! Kan ook zijn dat je nu rond je innesteling zit, dan kan het ook voorkomen dat je een tempdip hebt. Maar ik zou van deze temp nog niet de hoop opgeven hoor!

Mijn vriend en ik zitten met er mee bezig zijn een beetje op een lijn. De ene keer bij ik er veel mee bezig, de andere keer hij weer mee. Maar dat hoort erbij hoor, er telkens aan denken! Je wordt idd telkens ermee geconfronteerd!

Ik duim voor je dat je temp hoog blijft!

Hoi ginger,

Je weet het he! Je eigen lichaam kan je voor de gek de houden!!! Ik zou het verder niet weten waarom je temp nu ineens zakt. je zou zeggen dat dat te vroeg is. Maar ik weet het niet. je moet idd toch gewoon wachten. ben benieuwd wat je temp van deze ochtend is.

gr Ester

Hoi Ginger,

Ben een paar dagen niet op het forum geweest en zie dus nu je bericht pas.
Hoe is het nu met je temperatuur? Ik hoop zo dat jullie 1e poging gelukt is, mijn duimen draaien overuren!! Vond de 2e week wachten het moeilijkst van de hele poging.......
Hier zijn we alweer aan het aftellen; woensdag is alweer cd 10 en heb ik een follikelmeting, vermoedelijk zal de 2e IUI eind van de week of in het weekend plaats gaan vinden. Vind het wel spannend, ben benieuwd naar de zaadkwaliteit, die was vorige keer maar 0,6 doordat hubbie een flinke griep had gehad. Als het nu om een of andere reden weer zo laag is dan zullen we doorverwezen worden naar IVF..........kreeg jij nou voor je eisprong nog een pregnyl injectie?
Ga duimen dat je binnenkort met goed nieuws gaat komen,

Liefs, Cath

Hoi meiden,

Nog enorm bedankt voor jullie reacties. Ik was een aantal dagen druk bezig met andere dingen. Zat ook even niet goed in mijn vel. Dit wachten kost me veel energie en spanning. Anders dan andere maanden, omdat mijn hoop nu toch echt groter is....

Mijn temp hangt nog steeds op 36,8 - 36,9. Heel constant...... Verder voel ik me niet fijn. Ik heb veel hoofdpijn, ben moe en mijn tranen komen erg snel. Ik koppel dat niet aan een eventuele zwangerschap, maar meer aan de spanning eromheen. Ik weet dat je lichaam je flink voor de gek kan houden, dus probeer er ik er niet teveel boodschap aan te hebben. Al valt dat niet altijd mee!

Cath: ik heb geen Pregnyl laten zetten voor mijn eisprong. Hij ligt overigens nog wel in mijn koelkast... Dat was de werkwijze van Dr. van de Pol bij IUI in eigen cyclus. Vollebergh hanteert dus de LH-testwerkwijze.
Voor ons geldt: 3x IUI in eigen cylcus zonder medicatie, dan 3x IUI met Clomid en Pregnyl en dan eventueel IVF of ICSI.

Waarom gaan ze bij jullie al zo snel over tot IVF? Ik had begrepen dat men eerst 6x IUI probeerde voordat men overstapt naar IVF? Bij jou zat het probleem toch in het feit dat jouw slijm vijandig reageerde?

Ik hoop dat je snel weer een ei hebt en aan je tweede IUI kan starten!! Heel veel succes en tot gauw!

Liefs,

Ginger

Hoi Ginger,

Ben blij dat er nog geen RD te bekennen zijn. Wanneer zou je mogen testen?
Als bij ons de score weer onder 1 miljoen is dan is de kans groter met IVF vandaar dat ze ons dan door zouden sturen. Maar als het goed is (en hubbie heeft de afgelopen weken geen griep oid gehad) zou de score gewoon meer dan ruim voldoende (rond de 60 miljoen) moeten zijn en gaan wij ook gewoon verder op het IUI pad.
Hoorde pas nog van iemand die ik ken waarbij de 10e poging gelukt was, zou al bijna met IVF begonnen zijn......het kan dus wel!

Succes met afwachten nog de komende dagen!

Cath

Terug
Bovenaan