Temperatuur baby 4,5 mnd

<p>Hallo mede-mama’s,</p><p>Ik ben even heel erg wanhopig en hoop dat jullie me kunnen helpen (en het liefst geruststellen ;))</p><p>Onze dochter is 4,5 maand oud. Ze is dus geboren in de zomer en ik heb dus nog geen ervaring met kou. Omdat ik niet wist of ik haar  ‘s nachts wel warm genoeg kleed ben ik haar om 23:00 (dan maken we haar altijd wakker voor de fles) eens gaan temperaturen. Haar temp was 36,3. Daar schrok ik van, overdag en ‘s avonds is ie netjes 36,9 á 37.</p><p>Het komt erop neer dat ik het temperaturen sindsdien niet goed los kan laten. Iedere avond om 23:00 zit ze op 36,3, soms een tiende lager, soms een hoger. Op het cb zeggen ze dat dit geen zorgwekkende temperatuur is, omdat ze dan uit haar diepe slaap komt en de temperatuur dan daalt. Pas onder de 36 zou het abnormaal zijn.</p><p>Ze draagt inmiddels een romper, pyjama en winterslaapzak en het is op haar kamertje zo’n 18 graden. Vanavond voelde ze lekker warm aan en ik dacht oké, ik ga haar nu niet tempen, ik laat het los. Dat is niet gelukt, ik dacht ze is lekker warm, dan stelt het me misschien juist gerust als de temp nu wat hoger is. Nou je raadt het al, niets was minder waar…. 35,7!! Ze is vrolijk, helder, laat niks afwijkends zien.. maar het is sowieso geen meisje dat veel aangeeft.. zelfs honger niet. Wat moet ik hiermee?? Groetjes een hopeloos onzekere moeder.</p>
 
Goedemorgen,
Anders toch nog even de ha of cb bellen vandaag en heb je wel vaker dan 1 keer gemeten?
Ik hoop dat je zorgen weg genomen kunnen worden. Succes
 
Wellicht overbodige vraag hoor: maar wacht je lang genoeg en gaat de thermometer ver genoeg naar binnen? Onze kraamhulp adviseerde al gelijk om ook na het piepje nog even te wachten, dan loopt de temperatuur vaak nog een stukje verder op.
Verder: een lage temperatuur als je in diepe slaap bent is wel normaal, al is 35,7 wel erg laag. Omdat ze wel warm aanvoelt, zou ik daarom denken dat het een meetfoutje is...
 
We hebben meerdere keren gemeten, voor de fles 35.7, na de fles 36.0 en 2 uur later 35.9. We doen de thermometer er ver genoeg in.
Net HA geprobeerd te bellen... 5 wachtenden voor u?
Straks nog maar even weer proberen.
Ik heb ook gehoord dat meerdere laagjes op den duur niet meer helpen, dat ze juist zichzelf beter warm houden als er een laagje ‘lucht’ tussen zit wat isoleert, dat je ze dus minder aantrekt in bed.. maar dat voelt wel heel tegenstrijdig bij zo’n temperatuur.
 
Hoi
Heeft ze een slaapzak zonder mouwen dan kun je een romper met lange mouwen aan doen onder haar pyjama  en eventueel haar bedje voorverwarmen met een kruik en s'nachts aan het voeteneind leggen met nog een dekentje over haar heen 
Ik leg bij mijn dochter van 11 maanden savonds ook vaak nog een dekentje over haar heen als ze in haar slaapzak ligt het is hier vaak wel wat kouder als 18 graden op de slaapkamer
 
Het is echt een dikke slaapzak (3,5 TOG) met lange mouwen. Daarom deed ik haar een romper met korte mouw onder de pyjama, 3 lagen mouwen leek me wat veel en niet prettig. Maar met deze temperaturen heb ik de neiging het toch te doen.
Het lastige vind ik dat ‘s ochtends haar temperatuur wel weer normaal is, dan moet ze natuurlijk niet smoren in al die lagen kleding, slaapzak en dekens ;)
Morgen een telefonische afspraak met de huisarts :)
 
Vanochtend gebeld met de HA, die gaf aan dat als ze gewoon warm aanvoelt en ze helder en alert is er niets is om me zorgen over te maken. Vanavond weer 35.8... toch blijf ik het raar vinden. Maarja, wel enigszins gerustgesteld doordat de huisarts zegt dat het geen kwaad kan.
 
Hoi Pasgeborenmama,
 
Ik was benieuwd hoe het nu qua temperatuur gaat. Mijn zoontje is nu 4,5 maand en ik zit precies met hetzelfde probleem! Hij heeft een romper + pyjamabroek aan, slaapzak met mouwen, laken en dubbele wafeldeken. En dan nog komt zijn temperatuur soms niet hoger dan 35,9. Je komt ook zoveel tegenstrijdige berichten tegen dat ik het ook niet meer weet. Ik ga morgenochtend wel voor de zekerheid even CB bellen.
Hopelijk zijn hier meer mama's die hier ook tegenaan lopen.
 
Liefs
 
Terug
Bovenaan