Temperatuur deskundigen?

A

Anoniem

Guest
Hé Meiden,

Ik ben deze cyclus aan het temperaturen (digitale temp.meter) om mijn ovulatie te ontdekken. Ik weet dat mijn temp zal dalen op mijn NOD wanneer ik niet zwanger ben. Ik had altijd begrepen dat je temp na je ongi laag bleef tot je ovulatie en dan zou stijgen tot aan je NOD. Maar mijn temp was vanaf dag 1 van mijn ongi laag en is na een week gaan stijgen. Is dat normaal? Dan is je ovulatie toch bijna niet te ontdekken? Of zou mijn temperatuur vanaf ovulatie hoog blijven? Lastig hoor...

Heeft iemand hier ervaring mee?

O ja, en ik temp steeds op exact hetzelfde tijdstip!

Hopelijk kunnen jullie me helpen,

Marian

hoi hoi,

je temperatuur stijgt na je eisprong 0,2 tot 0,5 graden.  Je vruchtbaarste dagen zijn dan dus al geweest. Je temperatuur blijft hoger totdat je ongesteld wordt,  daalt je temperatuur  dan zal je  ongesteld worden. Blijft hij langer als 15 dagen hoog dan heb je kans om zwanger te zijn.
Ikzelf temperatuur ook sinds deze maand omdat ik eerst een keurige cyclus had van 28 dagen en  daarna een  cyclus van 41 dagen.  Was bang om geen eisprong te hebben. Op dag 19 heb ik een duidelijke temperatuurstijging gezien die steeds verder omhoog ging. Zit nu nog steeds op 37.1 maar dit kan voor iedereen verschillend zijn. Gelijk na het ontwaken voor het opstaan is het best om te meten. Heel veel succes enne laat even weten of het lukt. Hoeveelste ronde zitten jullie?

Groetjes Ilona
2e ronde 1e kindje

Hoi,

Ik weet niet in welke ronde je zit, maar ik zou er niet te snel mee beginnen.... Ik zit nu in ronde  10/11 en temp niet. Heb een mk gehad 2 en halve week geleden, en weet dus niet hoe het nu zit met mijn ei en vruchtbare periode...ik laat het een beetje aan moeder natuur over en ik voel geloof ik mijn eisprong ook...dus we hebben wel geklust. Maar je temp stijgt idd, als je vruchtbaar bent en als je zwanger bent blijft die kleine verhoging...

Veel succes en groetjes

Dre

Hoi Ilona,

We zitten in de 3e ronde, de reden dat ik temp is omdat ik van Tammy begreep dat niet iedereen op de 'normale' 14 dagen voor je NOD haar ovulatie heeft.

Ik had (zoals ik ook uit jou verhaal begrijp) verwacht dat mijn temp tot aan mijn ovulatie laag zou zijn en dan dus in 1 dag zou stijgen. Vervolgens daalt deze wanneer je dus niet zwanger bent op je NOD.

Vanaf dag 1 van mijn cyclus is mijn temp langzaam aan het stijgen van 36,1 naar 36,8.

Is dit normaal?

Marian

hoi Marian,

Dat weet ik niet precies. Bij mij schommelt ie nogal, en na de eisprong zie je een duidelijke sprong omhoog. Vervolgens schommelt hij nog steeds maar dan op een hogere temperatuur. Na deze maand stop ik er weer mee omdat ik nu weet dat ik een eisprong heb. Ben nl al wel langer gestopt met de pil. Wil ook niet te snel beginnen ermee, maar ik moet zeggen dat het wel fijn is om te weten wanneer je (hopelijk niet) ongesteld gaat worden.
Op www.zwangerschapspagina.nl kun je informatie vinden over temperaturen. Daar zijn ook enkele dames die een temp. kaart hebben toegevoegd. Misschien heb je daar wat aan.
Ik vind het zelf geen vervelende methode, ik vond het prettig om te weten dat mijn lichaam functioneerd waarvoor het gemaakt is. Mijn vriend krijgt er niks van mee hij slaapt meestal nog. Hij is zelfs net zo nieuwsgierig als ik, hij vraagt altijd: en? Nou ik zou zeggen veel plezier ermee, het is fijn om te weten dat alles functioneerd en daarna kan je eventueel weer stoppen met tempen.

Misschien kunnen we volgende maand door naar het andere forum!
Heel veel groetjes, Ilona

Nou dat hoop ik ook! Soms bekruipt me het gevoel dat het wel eens lang kan gaan duren, heel vervelend. Misschien dat ik daarom ook wel vast wil checken wat mijn temp doet gedurende mijn cyclus.

Wanneer ik hier lees dat weer  iemand in de eerste ronde al zwanger raakt, denk ik al; hoe  kan dat? Wat doen zij nu beter dan wij? Mijn man en ik zijn gezond, geen overgewicht, geen stress, geen vruchtbaarheidsproblemen in de familie. Waarom ben ik dan zo onzeker?
Gelukkig lees ik hier ook vaak dat er meer vrouwen zijn zoals ik, die ook vreselijk ongeduldig zijn en vaak balen van zichzelf.  

Wanneer heb jij je NOD Ilona?

Groetjes,
Marian  

Hoi Marian,

Dat is een kleine gok. Ik denk ergens deze week. Had namelijk 2 dagen achter elkaar een stijging van 0,2 graden.Daarna 0,3 en rond die koers schommelt t wat heen en weer. ik neem t express breed omdat ik vorige keer 41 dagen had. voor die tijd ga ik zeker niet testen. Maar rond dag 19 vond dit allemaal plaats. Gerekend dat je 14 dagen na je eisprong ongi zou moeten worden kom ik op dag 33 uit. Dat zou dan betekenen dat het morgen mijn nod zou moeten zijn. Wat een gedoe he!
Wat betreft klachten, ik heb erg zware borsten en ze doen ook zeer. Vooral na het slapen als ik dan opsta, niet errug prettig. Dit is geen klacht van mij die met mijn menstruatie te maken heeft. Maar goed ik laat me niet gek maken, ben al  een keer goed voor de gek gehouden door mijn eigen lichaam. Ga dus niet bij ieder klachtje nadenken,en ik moet zeggen dat gaat best goed. En hoe staat het met jou nod? Komt deze al in zicht? Gaan jullie voor het eerste kindje? Ben benieuwd hoe het er bij jullie voorstaat.

Groetjes Ilona

Hallo Marian en Ilona,

Ook ik ben aan het tempen. Vorige maand bleef mijn temp na mijn ongi mooi op 36.5 zitten. Nu is hij bij mij ook na 2 dagen alweer omhoog gaat. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook aan het tempen. Ook daar schommelde mijn temp heel erg. De gyn kon niet goed zien wanneer ik nu mijn eisprong had.Maar dat ik hem had gehad was wel duidelijk.

Wat van invloed kan zijn op je temp is alochol en slecht slapen.

Succes met tempen. Doe met je mee.

3na

Terug
Bovenaan