Temperatuur -- > welke kleding??

Hoi meiden,

T is nu natuurlijk al een paar dagen warm weer. Op de kamer van Sofie is het 24 graden, als ze gaat slapen ligt ze onder een lakentje met een enkel dekentje in haar kleertjes (shirtje lange mouwtjes en broekje). Nou vraag ik me af of dit niet veel te warm is. Ik heb niet het idee dat ze het te warm heeft, maar je hoort altijd dat je je kindje hetzelfde aan moet kleden als wat jezelf aan hebt, nou heb ik met dit weer erg weinig aan als ik slaap....
Hetzelfde probleem heb ik als we gaan wandelen, onder een dekentje, of alleen een lakentje? Jasje aan of uit?  
En als ik haar 's ochtends aankleed, dan vraag ik me weer af, korte of lange mouw.  
Hoe doen jullie dit?

Groetjes Marije
mama van Sofie 17-05-08

Onze zoon is 3,5 maand. Bij hem op de kamer was het gister 25 graden. In zijn pyama onder een lakentje gelegd (normaal in een slaapzakje). Dat is warm zat.
Wat kleertjes betreft, 'smorgens ff kijken hoe het lijkt. Wordt het boven de 20 graden, doe ik lekker korte mouwtjes.
Dana.

Hoi,

Lars is van zichzelf al warmbloedig. Wij hebben hem alleen in z'n rompertje (met korte mouwen)  in een dun zomerslaapzakje te slapen gelegd. En overdag leg ik hem zo in bed, zonder slaapzakje of lakentje. Babies kunnen hun warmte maar moeilijk kwijt, zeker met dit broeierige weer.

Groetjes, Marijon

hoi hoi,

Ik vond het in het begin ook erg moeilijk om in te schatten wat ik onze dochter aan moest doen met dit warme weer. Ze is inmiddels 3.5 maand en ze heeft het erg snel warm.
Overdag ligt ze nu alleen in haar rompertje in bed. Gewoon onder het lakentje, de deken heb ik naar achteren gevouwen. Als ze het erg warm heeft dan kruipt ze net zolang totdat ze geen laken meer op zich heeft. 's Nachts leg ik haar met rompertje en slaapzak onder de dekens (deken met laken) en dat vindt ze prima. Als ze het te warm heeft begint ze vanzelf te huilen.
Overdag heeft ze lekker luchtige en dunne kleren aan en geen sokjes. En als we 's avonds nog een stukje gaan wandelen doe ik haar ook vaker een truitje met lange mouwen aan als het een beetje fris wordt.
Kijk gewoon goed naar je kindje dan ontdek je best wel wat warm genoeg is.

Groetjes Anne

Voor wat het naar buiten gaan betreft heb ik geleerd om te kijken wat je zelf draagt en dan 1 extra laagje, omdat ze stil liggen. Ik denk dat dit ook wel een redelijke maatstaf is voor de slaapkamer. Alleen vind ik 25 graden wel warm hoor voor de slaapkamer(advies is 16 tot 19 graden). Misschien helpt het om overdag de gordijnen dicht te houden en 's avonds even te luchten(met het licht overal uit ivm muggen). Ons dekbed is vergelijkbaar met het dekentje van de kleine, maar omdat die van ons ook al een slaapzak draagt, doe ik hem sowieso geen pyjamabroekje aan. Als het fris is wel een shirtje. maar bij warm weer alleen zijn rompertje. ´s Nachts voel ik een keer zijn nekje of hij het warm of koud heeft....

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan