Temperatuur na eisprong

Hoi hoi,

Wij zijn bezig voor een eerste kindje, nu ronde 5. Omdat ik niet goed weet wanneer mijn eisprong is, ben ik gaan temperaturen deze maand. Ik zit nu op dag 18, dus ik zou de eisprong wel gehad moeten hebben. Mijn temperatuur is echter nog niet gestegen. Iemand hier ervaring mee? Het maakt me onzeker, wat als ik geen eisprong heb?
 
Persoonlijk vind ik temperaturen niet echt heel fijn. Het moet iedere dag op het zelfde moment als je maar een halfuur afwijkt kan het al verschillen.. is ovulatie testen niks voor jou? Gaf mij wel een heel goed beeld van mijn cyclus 
 
Mamaell, ik vind het ook niet echt comfortabel inderdaad. Ik gebruik ook ovulatietesten van de action, maar op eennof andere manier krijg ik nooit twee dikke strepen. Wel een paar dagen een heeeeel licht streepje... vandaar ook mijn twijfel: nooit twee dikke strepen en geen temperatuurstijging. 
 
Het kan zijn dat je een langere cyclus deze maand hebt.
maak de maand in iedergeval af, dan heb je wat meer duidelijkheid en eventueel wat te laten zien bij een dokter voor in een later stadia. 
Ik heb zelf ook lang getempt. In het begin vond ik het ook lastig maar zodra je een ritme hebt gevonden valt het allemaal wel mee.
wel belangrijk dat je een goede thermometer hebt, rectaal gebruiken, zelfde tijdstip, voor het opstaan etc. 
Mijn ei sprong was ook pas meestal na de 20ste dag dus maak je niet meteen zorgen! 
 
Ik zou de ovulatietesten van Clearbluea aanraden, de verpakking met 20 testen. Niet heel goedkoop, maar wel zeer betrouwbaar en makkelijk af te lezen. Dan weet je tenminste wanneer je eisprong is.
 
Terug
Bovenaan