Temperatuur opmeten

<p>Dit is de eerste cyclus dat ik mijn temperatuur opneem. Voor mijn eisprong was deze steeds rond de 36.5. Na mijn positieve ovulatietest het volgende: 36.7, 36,7 36,9 , 36,8 37,0, 36,9, 37,0, 37,0, 37,1, 37,1 en vanmorgen 37,2. Hij loopt dus iets op. Mijn NOD is a.s. zondag. Hadden jullie het ook dat je temp. Opliep. Werden jullie daarna toch ongesteld? Nog een paar dagen wachten tot mijn NOD, zo lastig......</p>

Ik moet zeggen dat ik nooit mijn temperatuur opmeet voor mijn cyclus. Je temperatuur is namelijk van veel meer factoren afhankelijk dan alleen je cyclus, dus ik weet niet in hoeverre het echt betrouwbaar is. 

Ik heb ook altijd mijn temp opgenomen (na de cursus Sensiplan gevolgd te hebben). Je temperaturen zijn nu netjes hoog. Ik zou zelf niet echt van oplopen willen spreken omdat je nu al veel dagen rondom de 37 graden zit. Vaak gaat ie een dag voor je menstruatie zakken. Dus dan heb je opeens een dip van 0.2 graden of meer. 

Sinds een paar maanden heb ik ook mijn temperatuur gemeten. Bij mij zakt ie zelfs soms pas op dag 2 van mijn menstruatie. Ik was eerst ook hoopvol, maar helaas verschilt dat dus nogal per persoon. Per dag kan je temperatuur ook nog wel wat schommelen en het is ook belangrijk om op hetzelfde tijdstip te meten. Bij mij lukt dat helaas niet altijd en zie ik dat het soms wat hoger en soms wat lager is (een verschil van 0,1 of 0,2). Mijn temp is normaal altijd lager dan 37 en na eisprong blijft hij altijd boven de 37. 

Terug
Bovenaan