Temperatuur rond eisprong

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik hoop dat iemand mij kan helpen. </p><p>Ik ben voor het eerst bezig met temperaturen om ook meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ben nogal onregelmatig. Nu heb ik ovu testen van de Kruidvat en had toevallig dinsdag en woensdag getest en ze waren erg donker maar heb geen piek gevonden, ik verwachtte het namelijk nog niet. Maar, qua temp zit ik steeds rond 36,6 of 36,7. Nu ging mijn temperatuur van dinsdag op woensdag opeens naar 36,9 en donderdag weer 36,6 en vanmorgen 36,7. Kan het zijn dat ik dinsdag of woensdag eisprong had? Dat het stapsgewijs omhoog gaat? Iemand hier wat meer ervaring mee? Ik heb woensdag en gisteren wel echt krampen gevoeld die ik de vorige maand ook had tijdens eisprong.</p><p>Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!</p>

Hi! Ingewikkeld soms he temperaturen. Ik denk dat je eisprong nog moet komen! Ook omdat je piek nog niet hebt gevonden met de ovulatietesten. Mijn temperatuur smorgens schommelden steeds tussen de 36,7 en 36,9. Uiteindelijk zakte ie naar 36,8 en een dag later ongeveer zat ie op de 37,0! En toen is ie alleen maar gestegen. (Hij zakt niet na een eisprong)Dus je hebt volgens mij pas je eisprong gehad als je temperatuur echt is gestegen en hoog blijft.
Ik zou nog mooi even door gaan met ovulatietesten en temperaturen!
Ik vond zelf wel fijn als ik uiteindelijk me ovulatie piek had gevonden, dat ik later ook echt duidelijk aan het temperaturen kon zien dat het echt me eisprong was! Omdat de temperatuur steeg ?

Wat MamaVanTwee zegt klopt volgens mij. Je temperatuur is ongeveer een halve graad hoger bij je ovulatie en blijft dat ook tot aan je menstruatie. Ik draag 's nachts de Ava polsband, die meet o.a. je huidtemperatuur en op basis daarvan kun je (naast het gebruik van ovulatietesten) ook je eisprong vinden. Elke ochtend krijg je een grafiekje te zien, waardoor ik ook inzichtelijk heb wat er met mijn temperatuur gebeurt gedurende mijn cyclus. Daaruit kwam voor mij iig duidelijk naar voren dat van ovulatie-menstruatie de temperatuur een halve graad hoger ligt dan in de periode van menstruatie-volgende ovulatie. 
Voor de zekerheid zou ik ervan uitgaan dat je je piek dus nog niet hebt gehad.

Dankjulliewel!
Ik werd zo getriggerd door die 36,9 omdat ik die nog niet eerder heb gehad. Nouja ik wil ook niet continu aan de ovulatietesten dus dan maar om de 2 dagen gezellig maken en de temperatuur bijhouden :)

Ik ben ook met ovulatie testen begonnen. Maandag een duidelijke piek (had ik ook verwacht) en gister ook nog maar iets lichter. Ik temperatuur ook maar die blijft op de 36,5 , wel vreemd? Iemand hier een verklaring voor?

Ik had inderdaad toen geen eisprong.
Ik had afgelopen zaterdag de eisprong en 36,5 en dus iets lager dan normaal (normaal 36,6/36,7). Weet het zeker door de krampjes, ovutesten en mijn temp want de dag er na was het gestegen naar 37,0 en nu elke ochtend 36,8 (nu 4dpo).

Je temp gaat dus dag na eisprong pas omhoog @Meibaby. Mijn eisprong is altijd ruim 2 dagen na de piek dus misschien heb je vandaag de eisprong en morgen de verhoging?

Terug
Bovenaan