Temperatuur slaapkamer

Hoi Mama's,

Over ongeveer een weekje verwacht ik mijn eerste kindje wie wij graag in het begin op onze slaapkamer willen laten slapen. Maar wij hebben geen kachel daar. Nu keek ik vanochtend op de thermometer en die gaf net aan 16 graden aan. Wij vinden het heerlijk, maarja, ik vrees dat dat te koud is voor de baby. Of niet?
Zal ik dan een electrische kachel kopen of meer kruiken? Ik wil niet dat ze het koud heeft! Gelukkig zit op haar kamertje wel een verwarming!
Hoop op een reactie van jullie,
bedankt alvast
 
tja ik denk dat het wel een beetje te koud is hoor. In elk geval moet je wel zorgen dat hij/zij een mutsje op heeft en een warme kruik in t bedje of wieg(daar krijg je nog een schemaatje voor van je kraamverzorgster als het goed is). Wij hebben de verwarming wel lekker aangezet, maar het moet voor jezelf ook nog wel lekker slapen zijn natuurlijk. Gewoon ergens een middenweg, en doe een omslagdoek om als je hem/haar uit bed haalt. Electrische kachel zou ik mee uitkijken hoor, volgens mij zijn dat energievreters!

gr sandra
 
Hoi bijna mama,

Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon een kruik (of eventueel twee) in het bedje leggen en twee dekentjes. Als je gaat voeden, dan hou je een dekentje om hem/haar heen, zodat hij/zij lekker warm blijft.
Ik heb toen als tip gekregen om vooral te blijven doen wat je zelf wilt qua temperatuur. Je hoeft het niet continue 22 graden in huis te hebben, hoor. Je baby went er vanzelf aan. Bovendien geldt het vooral voor het begin, dat echte warm houden. Een paar weken later vertrouw je vanzelf op je gevoel wat je je baby aantrekt en hoe warm het moet zijn. Kijk vooral hoe koud of warm je het zelf hebt en ga daarvan uit.
Succes ermee!
 
Bij ons is het 16 a 17 graden in het babykamertje.
We leggen Maureen in een pyama-tje in een slaapzak zonder mouwen. Daaroverheen een dubbele deken. Ze komt heerlijk warm uit bedje!

Groetjes, Joan
 
Hoi, de kraamhulp zei mij, vorige winter, dat overdag 19 en 's nachts 15 graden prima is. Maar waar ga je bevallen, want dan moet het wel 24 graden zijn toch?
 
het is altijd beter te koud dan te warm voor een baby. Als hij het te koud heeft dan hoor je hem (en bij te warm, tja.... daar moet je dus niet aan denken).

Bij ons is het ook niet warm, maar zelf vindt ik het ook niet lekker om met verwarming aan te slapen, het is in onze babykamer iets van 17, 18 graden ''s nachts. en hij heeft er geen probleem mee.
 
Bedankt voor jullie reacties en adviezen! Altijd fijn om te lezen hoe anderen ermee omgaan.
Ik heb kruiken en twee dekentjes, maar we zorgen gewoon dat de kachel wat langer door gaat 's avonds en wat vroeger aan springt. Dan blijft het wel 17 graden merkten we de afgelopen dagen. Raam maar lekker dicht voorlopig.
Ik ga in het kraamhotel te purmerend bevallen (als alles goed gaat natuurlijk), en daar mag ik al lekker vroeg heen om een warm kamertje te betrekken!
 
Terug
Bovenaan