temperatuur tijdens eisprong

Hallo meiden,

Ik heb nog een vraagje. Ik dacht te weten en gelezen te hebben dat je temperatuur na de eisprong hoog blijft tot je ongesteld wordt of langer wanneer je zwanger bent.

Nu dacht mijn collega destijds van haar verloskundige te hebben gehoord dat de temperatuur direct na de eisprong weer daalt, tenzij je zwanger bent.

Weet iemand hier meer vanaf?

Groetjes,
Mariëlle
 
Marielle, de temperatuur blijft hoog als je zwanger bent.
Over het algemeen duurt dat tot de 12e en 16e dag vanaf je eisprong. Als je 16 dagen een hoge temp hebt, kun je betrouwbaar testen. Als je temp zakt, komt je menstruatie eraan, of sommige vrouwen menstrueren en zakt tijdens hun menstruatie de temp terug naar het begin nivo.
Als je 18 dagen een hoge temp hebt, ben je zeker zwanger.
Overigens lijken me dit meer vragen voor bij het zwanger willen worden forum, maar dat terzijde.
 
Als je temp omhoog is gegaan heb je je eisprong over het algemeen een paar uur daarvoor gehad. Aangezien een eitje maar 6 uur vruchtbaar is moet je dus rap zijn.

Je temp blijft hoog tot ongeveer een dag voordat je menstruatie doorzet. Als je zwanger bent blijft deze dus hoog.

Klopte bij mij als een bus.
 
Nee, dat klopt niet. Soms daalt de temp vlak voor de eisprong, maar daarna blijft hij hoog totdat je ongi wordt. Als je zwanger bent, blijft de temp hoog.

Groetjes, Floor
 
Ik ben nu 9 weken zwanger, en mijn temperatuur is naar mijn idee helemaal niet gestegen, mijn temp is altijd tussen de 36.5 en 36.9 maar ik ben toch echt zwanger (gister een echo gehad) Bij mijn vorige zwangerschap had ik de hele tijd een temperatuur van boven de 37 graden, dus ik denk dat het per keer verschild.
 
Temperatuur blijft in de 2e helft van je cyclus hoog tot je menstruatie (bij sommigen daalt hij 1 - 3 dagen voor de menstruatie al).
Als je zwanger bent, blijft hij hoog.
(Maar je moet je hier niet blind op staren; een blijvend hoge temp. betekent niet automatisch dat je zwanger bent.)
 
Terug
Bovenaan