Temperatuur vraag

<p>Lieve dames, hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen. </p><p>Ik heb nu 2 cyclussen getemperatuurd. Netjes elke dag om 7.10 uur en op de juiste manier, met een goede thermometer. </p><p>Nu had ik op dag 12 een positieve ovulatietest en op dag 14 een mooie sijging in mijn temperatuur. Voor de ovulatie steeds rond 36.3 en na de ovulatie rond 36.7. Maar....  hij bleef maar 6 dagen hoog, op dag 7 alweer 36.4 en daarna weer op de temperaturen van voor de eisprong.  12 dagen na de ovulatie werd ik ongesteld. </p><p>Wat wil het zeggen dat mijn temperatuur maar zo kort hoog blijft? Mijn eigen logica denkt: Progesteron zorgt voor de temp stijging, dus dan maak ik maar heel kort extra progesteron aan? Zie ik dat goed of zit er naast en zegt dit niets? Beinvloedt dat mijn zwangerschapskansen? </p>

Oh... wel handig om te vermelden natuurlijk dat het bij beide cyclussen zo ging, al had ik de andere cylus mijn ei al op dag 12, maar na het ei precies zo met maar 6 dagen verhoogde temp. 

Wie oh wie herkent dit of weet wat het kan betekenen? 

(Ronde 11 na MK, daarvoor nooit problemen gehad om zwanger te worden)

Bij mij was het zo dat bij de eisprong  de temperatuur ging stijgen en die ook verhoogd bleef Daarna kreeg ik een dip van een dag of 2, maar ging daarna weer omhoog. Met een positieve test als resultaat.
Het is volgens mij zo, dat je temperatuur daalt voor een eventuele innesteling. Wanneer deze laag blijft, kun je er dus eigenlijk al vanuit gaan dat het niet gelukt is. Bij sommige vrouwen daalt temperatuur pas paar dagen of dag voor menstruatie. 

Manon, dit klinkt mij bekend. Ik had dit ook een aantal cyclussen. Ben toen ook met acupunctuur gestart en sindsdien blijft mijn temp hoog. Weet niet of het daardoor komt maar het is wel toevallig. Vorige maand is bij mij progesteron geprikt en die was mooi hoog. 

Bedankt voor jullie reacties!
Anomi, bedankt voor het meedenken. Ik dacht de eerste keer ook toen hij op dag 7 en 8 laag was heel even hoopvol dat het misschien een innestelingsdip was, maar dan hoort hij weer omhoog te gaan. Zonder innesteling gaat hij normaal niet omlaag. Volgens mij hoort hij zonder zwangerschap pas een dag voor je menstruatie omlaag te gaan toch, en niet 5 dagen ervoor al zoals bij mij?
Mandareintje, goede tip van de acupunctuur, nu ben ik daar toevallig al sinds december mee bezig om mijn cyclus weer een beetje op orde te krijgen na mijn MK in juli. Die is nu wel weer mooi regelmatig. Maar met nog een veel te milde menstruatie, en dus die temperatuur die al zo snel weer daalt. Dat zal misschien allemaal wel wat met elkaar te maken hebben...   Maar acupunctuur heb ik nou net vorige week afgesloten, omdat het geen verdere verbetering meer bracht (of lijkt te brengen). Maar op zich heeft het inderdaad al veel gedaan, dus zeker goede tip!
Iemand die nog meer weet over zo vroege daling? 

Ik herken me echt heel erg in je Manon, ik heb ook hele lichte menstruaties (nog steeds) en maakte me dezelfde zorgen als jij nu. Slikte jij ook kruiden van de acupuncturist? Ik heb namelijk vooral het idee dat de kruiden zo goed geholpen hebben. 

Vraagje: waar stop je de thermometer? Ik doe zelf zowel vaginaal als rectaal, wilde dat eens vergelijken. Vaginaal heb ik vrij snel een daling, hetzelfde als jij, maar rectaal blijft de temp gewoon hoog. Misschien is dat het wel?
Is het anders een idee om langs de huisarts te gaan om je hormonen een keer te laten prikken? Dan ben je misschien wat gerustgesteld. Ik ben daar in januari ook mee naar de huisarts gegaan en ik werd meteen doorgestuurd. Uiteindelijk is ook mijn progesteron geprikt en bleek gewoon normaal, maar mijn temp blijft (rectaal) ook hoog nu.

Hoi Mandareintje, bedankt voor je reactie.
Ik heb geen kruiden van de acupuncturist gekregen. Maar van iemand die natuurlijke fertiliteit adviezen geeft wel advies gehad  sindsdien slik ik vitex en sinds een maand ook maca en teunisbloemolie/tarwekiemolie. 
Die Vitex maakte direct verschil. De rest nog niet echt. 
Ik temp rectaal. Ik weet niet of dat verschilt met vaginaal.. . Kan het eens proberen. 
We hebben over 2 weken de eerste afspraak bij de gyn. Hopelijk zullen ze dan eea nakijken. 

Terug
Bovenaan