Temperatuur vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik heb een vraagje over de temp.curve die bijgehouden kan worden.
Deze maand is mijn temp. curve (onder invloed van clomid) eindelijk een keer "normaal" qua lage temp voor de eisprong en hoge temp na de eisprong.
Maar nu vraag ik me af of je temp meteen weer naar beneden gaat als je weer ongi wordt of dat dat geleidelijk gaat???
De rede waarom ik dit vraag is omdat ik denk dat ik vandaag ongi wordt/ben geworden (ik heb wat bloedverlies vanmorgen), maar mijn temp. was vanmorgen vroeg nog steeds hoog?!
Zijn er meiden die (uit ervaring) weten wanneer de temp.daling  normaal gesproken plaats vind als je ongi wordt?

Alvast bedank!

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley

Dat verschild per persoon, sommige hebben al een temp daling 1 a 2 dagen voor ongi. Maar sommige op de dag van ongi en sommige gaat het geleidelijk. Dus dat is moeilijk te bepalen. Bij mij verschilde het wel eens per maand. Mocht je temp hoog blijven nog na aantal dagen zou ik even gaan testen. Meid ga voor je duimen dat het hoog blijft en dat het innestelingsbloeding is.

Liefs Sharine

Hoi Sharine,

bedankt voor je snelle reaktie!
Weet je, het is zo dat ik al dik een half jaar bezig ben met tempen, maar dus nog nooit een echt duidelijke curve heb gehad.
Er was geen duidelijk tempverschil van voor en na mijn ei en ongi.
Vandaar ook dat ik bij de gyn loop, ik had niet iedere cyclus een ei.
Nu ben ik deze cyclus voor het eerst met clomid begonnen en is mijn temp. curve dus wel duidelijk!
Lage temp voor mijn ei en hoge temp daarna.
Alleen denk ik dus dat mijn ongi begonnen is maar mijn temp was vanmorgen nog steeds hoog???
Nu moet ik waarschijnlijk zaterdag weer beginnen met clomid, maar ergens in m'n achterhoofd zit er een klein stemmetje dat zegt dat ik door die hoge temp misschien  stiekum toch  wel zwanger ben  (je gaat je ook van alles in je hoofd halen op een gegeven moment)
En dan zou die clomid wel schadelijk zijn!
Straks moet ik de gyn bellen voor de uitslagen van mijn bloedonderzoeken, maar ja, die ziet door de telefoon natuurlijk ook niet of ik zwanger ben en gaat logisch uit van de dingen die ik haar vertel en dat is dat ik bloedverlies heb.
Ik denk zelf dat ik voor mijn eigen gemoedsrust a.s. zaterdag ochtend een test doe.
Dan heb je toch nog wat meer zekerheid.
Ooooooooow wat een muts vind ik mezelf nu
Al dat gezeur en die onzekerheid, normaal gesproken ben ik zo totaal niet hihihi.
Maar ja, ik hou het maar bij hormoonschommelingen, die kun je lekker overal de schuld van geven

Sorry voor m'n hele verhaal, m'n reaktie is iets langer uitgevallen dan ik van plan was!

Groetjesss,
Ashley.

Geeft niks meid hoor van je lange reactie, kan me heel goed voorstellen. Vooral het feit dat je zaterdag weer moet beginnen met Clomid. Heel goed van je dat je zaterdag voor de zekerheid gaat testen. Maar die bloedtest die de gyn bij je doet kunnen ze daar niet het hcg hormoon in aanmeten. Doen ze dat niet standaard. Weet  je niet wanneer je daar de uitslag van krijgt. Ga voor je duimen meid.

Liefs Sharine

Hoi Sharine,

het zou wel kunnen dat ze hcg ook gemeten hebben, maar het stond niet aangevinkt op het papier.
Daar stond alleen progestoron en als aantekening ovulatie? op.
Ik denk ook dat de twee keer dat ik heb moeten prikken (vorige week en de week daarvoor) om te kijken waren of ik een ei heb gehad?
Het was mijn eerste keer met clomid en de vraag was dus ditmaal of ik uberhaubt een ei zou hebben.
Ik zou het straks eventueel wel even kunnen vragen als ik de assistente toch aan de telefoon heb, maar ik denk eerlijk gezegd dat  hcg niet gemeten is.

Groetjesss,
Ashley.

hallo,

ik ben julika, en ik ben ook al een paar maanden met clomit bezig.
mijn vraag aan jou! hoef jij geen inwendige echo te maken om te bepalen of er een eisprong aan komt? bij de gyn. weten ze dan precies of er 1 aan komt (of meer) dan kun je met een ovaluatietest testen wanneer je de eisprong krijgt. dan word alles een 1 keer veel duidelijker voor jou! je weet dan in ieder geval zeker of je een eisprong hebt.
ik wens je heel veel succes

groetjes julika

Hoi Julika,

ik heb idd een echo gehad op dag 13 van mijn cyclus en op diezelfde dag bloed laten prikken.
De gyn zei toen al dat ik tegen mijn ei zat omdat de blaasjes groot genoeg waren!
De dag erna heb ik waarschijnlijk mijn ei gevoeld, dus dat klopte allemaal ook wel.
Ik ben alleen de afgelopen dagen wat bloed verloren en gister was het precies 14 dagen na mijn ei, maar mijn temp was (en is vandaag ook nog steeds) hoog?!
Ben nu ook erg aan het twijfelen of ik dus idd ongi ben of dat dit nog niet zo is?
Wat is jou ervaring met clomid, hoeveel keer heb je dit al gebruikt?
Heb je last van bijwerkingen? Ik heb er bij de eerste keer gelukkig niets van gemerkt.
Ik moest 5 dagen 50 mg slikken, en jij?

Bedankt iig voor je reaktie en hoop ook voor jou dat  je snel een positieve test in handen zal hebben  

Groetjesss,
Ashley.

Terug
Bovenaan