Temperatuur

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Heb al wel een paar keer eerder jullie verhalen gelezen. Zo herkenbaar.

Vorige maand zijn we met temperauren begonnen. Alleen kan ik geen wijs uit de temperaturen die ik meet.
Wie kan mij helpen?

dag 1: 36,4
dag 2: 36,0
dag 3: 36,4
dag 4: 36,1
dag 5: 36,0
dag 6: 36,2
dag 7: 35,8
dag 8: 36,4
dag 9: 36,4
dag 10: 36,3
dag 11: 36,0
dag 12: 36,3
dag 13: 36,2
dag 14: 36,4
dag 15: 36,3
dag 16: 36,4
dag 17: 36,4
vanmorgen: 36,4

Heb ik op dag 7 soms al mijn eisprong gehad?? Lijkt me zo vroeg. Meestal voel ik m'n eisprong en ik dacht 'm op dag 13 gevoeld te hebben.Mijn cyclus is voor de rest redelijk regelmatig tussen de 25 en 27 dagen.

Iedereen die zwanger is gefeliciteerd!!

Groetejs Ellen

He Ellen,

Je moet je temperatuur altijd op hetzelfde moment nemen en met dezelfde thermometer. Best is dat je ook een regelmatig dagpatroon hebt: wanneer je opstaat en gaat slapen zouden vrij 'egaal' moeten zijn. Je mag ook een uur voordat je opstaat NIET uit bed om bijvoorbeeld te plassen.
Als je dronken bent geweest, kan dit je temperatuur ook vertekenen...

Als je je ei hebt gehad, blijft je temperatuur normaal gezien 'hoog'.
Temperatuur ook enkel vaginaal of in je mond (dat mag van mijn dokter als je een uur op voorhand niets koud of warms hebt gedronken/ gegeten...) te nemen, niet onder je arm bijvoorbeeld.

Als ik jou temp- curve zie, denk ikdat je je ei nog moet krijgen... of er nog geen gehad hebt.

Ikzelf noteer mijn temperatuur op de web- site van www.fertilityfriend.com. deze is wel in het engels maar je went er wel aan. Als je geen VIP- arrangement neemt, is het gratis, je moet enkel een paswoord en account aanvragen.
Zij interpreteren je curve en duiden je vermoedelijke ovulatiedag aan, die wanneer je je regels hebt, wordt ge- dubbel- checkt...

Succes,
Erika

Ik denk niet dat je eisprong is geweest,dag 7 is je temperatuur lager en bij een eisprong is deze juist hoger,leg anders de termometer langs je bed en temperatuur als je net wakker bent.succes

Terug
Bovenaan