temperatuur

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben deze maand beginnen te temperaturen. Maar pas vanaf in de 16e dag van mijn cyclus. Toen ik op de 14e dag bij de gynecoloog op onderzoek ging, stelde hij vast dat mijn eisprong wat later ging komen. Dit weekend volgens hem. Hij vertelde mij dat mijn temperatuur na de eisprong omhoog ging gaan en zo ging blijven.
Ziehier mijn temperatuur;
Dag 16: 36.7
Dag 17: 36.7
Dag 18: 36.7
Dag 19: 36.6
Dag 20: 36.6
Dag 21: 36.6 (vandaag) - nog steeds platliggen en 5 minuten later: 36.75
In plaats dat mijn temperatuur stijgt, daalt hij?
Iets geïrriteerd lig ik nog steeds plat in bed en nog niet opgestaan. Ik neem mijn temperatuur nogmaals en kom nu om 36.75. En dat 5 munten later.

Ik heb tot gisteren pijn had in mijn rechter onderbuik (en dit reeds 4 dagen) dit heb ik altijd wanneer mijn eisprong op komst is. Vandaag is de pijn over, dus ik denk dat mijn eisprong reeds geweest is. Dan zou mijn temperatuur toch moeten stijgen?Of moet ik mijn 2e temperatuurstijging toch geloven?  Mocht ik mijn eisprong nogniet gehad hebben...ik zou anders wel een lange cyclus hebben, niet? Normaal ligt mijn cyclus tussen 26-32 dagen.

Ik snap het niet meer en vind het ook niet leuk.
Toen ik begon te temperaturen dacht ik van 'eigenlijk zal ik eens weten hoedat mijn cyclus in elkaar zit en wanneer het het beste moment is'.
Nu ben ik onzekerder dan ooit en maakt ik mij zorgen ofdat alles met mijn lichaam nog wel in orde is...

Ik moest dit even kwijt...
Veel succes aan iedereen !

Ik hoop dat dames met enige 'temperatuur-ervaing' mij misschien wat informatie kunnen geven?
Groetjes

temperaturen lijkt me erg lastig.ik begin daarom met ovulatietesten.die schijnen erg betrouwbaar en duidelijk te zijn.niks voor jou?als je dan positief getest hebt ben je op zich ook nog niet te laat om te klussen(eisprong komt in de 48 uur erna).met temperaturen ben je na de temp. stijging wel te laat.
succes!!

Ik heb reeds in het kruidvat gezocht naar 'ovulatietesten' maar die hadden ze niet (in België).
Kan je deze ook bij de apotheek kopen? Ik ben niet van plan om daar heel veel geld aan uit te geven.
Waar halen jullie deze?

ovulatie testen kun je normaal wel bij de apotheek kopen maar ik weet niet hoe dat zit in belgie.

Ik ga helemaal niet testen of temperaturen want volgens mij word ik dan helemaal gek van het wachten en testen.

Suc6!!

Groetjes Desire

de goedkoopste ovulatietesten kun je bestellen bij www.l10.nl .ik heb net een setje besteld van 10 ovulatie testen + 2 zwangerschapstesten voor 14,95 en een paar euro verzendkosten.je kan er ook minder bestellen en zonder zwangrschapstest,maar t is een actie en ze komen toch wel op!het is een erg betrouwbare organisatie.je moet vooruitbetalen ,dat vond ik eerst erg eng.maar ik heb 2x een set van 3 zwangerschapstestjes besteld voor 5 euro en voor 16 uur besteld,de volgende dag in huis!naar belgie weet ik natuurlijk niet,weet ik de verzendkosten ook niet,maar ik weet wel:12 testen+verzendkosten = goedkoper als 1 clearbluetest.
laat effe weten of je het doet en of t wat geworden is!!we zijn benieuwd.
groetjes kari

Hoihoi,

Je temperatuurstijging komt ongeveer 24 uur na de eisprong. Ik had 's ochtends om half  10 de eisprong, daags erna om 7 uur nog geen temperatuurstijging, om 10.00 uur ruim een halve graad hoger, en  zo hoog  issie tot nog toe gebleven (hopelijk zakt hij niet meer...zaterdag NOD...)

Dus je verhaal zou kunnen kloppen, hoewel 0,15 graden ook niet echt significant klinkt.Na de eisprong gaat je temperatuur volgens mij minimaal een aantal tienden omhoog. Misschien morgenochtend meer duidelijkheid?

Je kunt je temperatuur ook bijhouden op www.fertilityfriend.com! Erg handig; aan de hand van de gegevens die je invult over je temperatuur, cervixslijm etcetera bepaalt hij wanneer je eisprong heeft plaatsgevonden en berekent hij  je kans op zwangerschap op basis van de "intercourse analysis". Wel in 't Engels allemaal.

Groetjes
Marceline

Terug
Bovenaan