temperatuur

hallo dames,
Ik ben hier eigenlijk illegaal want ik ben (helaas nog niet) zwanger. Maar ik heb een vraag waar jullie misschien wél een antwoord op weten!
Wat is de gemiddelde lichaamstemperatuur van een zwangere vrouw? Ik heb namelijk gehoord dat je lichaamstemperatuur dan hoger is maar hoeveel en zo dat weet ik niet!
Nogmaals alllemaal van harte gefeliciteerd en ik hoop dat ik jullie snel legaal kan komen opzoeken!! mijn NOD is 28 maart!!
groetjes kreeftje
 
Hai Kreeftje,
k wou eve zeggen dat ik het niet precies weet hoor over wat jij verteld,maar mijn temp.is 37.0 en ik ben morgen 8 wkn zwanger en ik wil je even succes wensen en ik hoop voor je dat je zwanger bent einde van de maand.
Liefs Jen
 
Hoi,

Het gaat er niet zozeer om wat de gemiddelde temperatuur in het algemeen is, maar een tempereatuursverhoging bij jou persoonlijk. Het klopt dat tegen de eisprong je lichaamstemp iets verhoogt, maar na je eisprong weer iets zakt. En iets is dan ongeveer 0,3 tot 0,5 C. Als je deze methode wilt gebruiken dan moet je elke morgen, bij voorkeur  voor het opstaan op hetzelfde tijdstip je temperatuur opnemen. Zo kun je een patroon ontdekken in je cyclus.

Je kunt je eisprong soms ook herkennen aan je slijm, dat dan iets meer, iets dunner en helderder wordt. Een heel klein beetje zoals rauw eiwit van een kippe-ei. Deze methode is iets minder intensief.

Succes en hopelijk heb je het al snel niet meer nodig...
groetjes
greet
 
Terug
Bovenaan