Temperatuur

Hoi, ik heb na mijn miskraam van nu precies 4 weken geleden (tenminste de verwijdering van het vruchtzakje) mijn temperatuur weer in de gaten gehouden (althans geprobeerd)omdat ik steeds zo onregelmatig was en ik een beetje wil kijken of ik weer zicht kan krijgen in mijn cyclus (en misschien ook wel om mijn ei te detecteren hihi). Maar mijn temperatuur is zooooo wisselvallig. Van 35.8 tot 36.4 en dan weer 36.1. Er is dus nog geen grip op te krijgen, heel apart.
Is er misschien iemand die ook zijn temperatuur bijgehouden heeft na zijn miskraam en ook zo'n onregelmatig lijstje had?

LIefs Po

Vervelend he dat wachten op je cyclus. Ik dacht helemaal dat ik ongi zou worden, hele weekend het gevoel maar tot dusver njente. Ik weet dat het nog makkelijk kan maar ja als het gevoel er is verwacht je het zo erg!.
Maar hoop dat iemand het bij houd maar ik dus niet. Ik meen mijn eisprong te voelen (morgen 2 week geleden!).
Ik snap er niets van ik voel steeds van alles!

Hoi Po,

Ik herken het maar al te best. Ik heb ook een berichtje geplaast (ongeveer 5 onder jou) en ik zit met hetzelfde. Oook een ovulatietest haalt bij mij niets uit. Ik snap er helemaal niets van maar ja ik moet wachten tot februari dan krijg ik onderzoeken in het ziekenhuis. Hopenlijk ben ik voor die tijd toch weer spontaan zwanger

Groetjes,

Corina

Hoi Po,

Ik geloof niet dat ik je echt helpen kan.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de temperatuur bijgehouden, ik heb zo'n idee dat dat bij mij ook wel enorm zal schommelen.
Ik hield het eigenlijk altijd bij met de ovulatietesten van ClearBlue en die hadden altijd nog gelijk.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat wellicht tot de weinige vrouwen hoor die de ei-sprong ook niet voelt.
Het enige wat ik weet is dat ik tot deze zwangersschap altijd heel regelmatig was, ben nu heel benieuwd dalijk na de curretage.

Hoi Po,

Zelf heb ik ook een hele schommelende temperatuur dus ik ben maar gestopt met temperaturen omdat er na maanden nog steeds geen touw aan vast te knopen was.

Mijn man en ik werden er gek van, van het bijhouden. Ben er dus ook mee gestopt. De snelste manier om zwanger te worden is om je gedachten op iets anders te zetten. Ik richtte me op sporten en hup op het moment dat ik echt weer vooruit kon, was ik zwanger.
Als je zo gefixeerd bent op je temperatuur, demotiveer je ook je partner. Die móet dan en dat doet de kwaliteit van zijn zaad geen goed heb ik wel eens gehoord.

Toch succes hoor met weer zwanger worden. Een miskraam is niet niks. Ik kan er ook over meepraten.

Hoi Po, in de weken na mijn miskraam was mijn temp ook een puinhoop. Ook ik hield het alleen bij om te weten wat ik kon verwachten (ik ben een beetje een control freak... had een hele regelmatige cyclus voordat ik zwanger werd). Na een week of vier bleek dat ik toch nog gecuretteerd moest worden. Dat was wel balen... mijn lichaam 'dacht' dus al die tijd dat het nog zwanger was en ik maar bij iedere temperatuurschommeling denken dat er een nieuwe cyclus begonnen was.
Uiteraard wil ik je niet bang maken met mijn verhaal, maar ik ben zelf ook zo iemand die altijd alles wil weten (en overal op voorbereid wil zijn) dus vandaar dat ik het toch maar even meld.
Na de curettage had ik gelukkig weer direct een regelmatige cyclus. Bij ons werkt temperaturen helemaal niet demotiverend. Wij vinden het juist heel prettig: het klopt altijd en je weet waar je aan toe bent!

Liefs, el

Terug
Bovenaan