Temperatuur

Hoi...

Met 38 graden heeft je kindje idd flinke verhoging maar niet om je zorgen te maken, mij is altijd verteld dat een kindje zelfs 41 graden koorts kan krijgen ..
Als je het niet vertrouwd dan bel je gewoon even de doktersdienst, heb ik ook altijd gedaan als ik het niet vertrouwde lucht voor jezelf ook op!

liefs bianca

Bedankt voor jullie reacties,

Vanmorgen zat hij op 38.6 c heb hem een zetpil gegeven,
rond een uur of 17:00 zat ie op 39.3 c
Ik ga straks nog ff zijn temperatuur meten en een zetpil geven en hou het in de gaten

groetjes kaat

Ik ben afgelopen vrijdag naar de huisarts geweest en daar werd gezegd;

- tussen de 38 en de 39 graden is het verhoging
- tussen de 39 en de 39,5 graden  is het lichte koorts
- tussen de 39,5 en 40 graden hoge koorst
- 40 graden altijd de huisarts raadplegen.

Je kindje mag best in de 39 graden "koorts" hebben maar als dit een paar dagen aan houd even de huisarts raadplegen ivm uitdroging (als je kindje niet wil drinken). Zorg er dus altijd voor dat je kleintje genoeg vocht binnen krijg. Desnoods met een lepeltje in de mond doen zodat ze wel moeten slikken,..

Dus vanaf 39,5 graden hoef je je pas wat zorgen te gaan maken..

Een beetje koorts is juist goed voor je kindje omdat dit het lichaam "zuivert". Maar let wel op je kindje.. Als het erg slap gaat hangen of niet meer wil drinken gelijk de huisarts gaan!

Succes ermee..

Esmé mv Kay

Hoi Esmeeke.
Ik wil toch even reageren op je mailtje.
Ik heb vandaag de weekendarts gebeld ivm dat Danique ziek is en flink verkouden.
En hij vertelde me toch echt dat 38 graden gewoon koorts is.
En dat het vroeger 38,5 koorts was, maar dat dit bijgesteld was naar 38 graden.
Maar wat wel waar is dat je je niet gelijk zorgen hoeft te maken als het tussen de 38 en 39 graden is.
En dat kindjes heel snel verhoging heeft.
Het is niet rot bedoeld hoor dit berichtje, maar ik las het toevallig en heb het toen gelijk gevraagd aan die arts en die gaf me dit antwoord.

Liefs Ilse en Danique

Terug
Bovenaan