temperatuur

Yanick is volgens mij een warmbloedig mannetje. Eigenlijk is zijn tamperatuur altijd tegen de 37,5.

Vanochtend was hij ineens 37,7. Dat is eigenlijk te hoog (voor zover ik weet), maar omdat hij verder nergens last van lijkt te hebben, wacht ik nog maar even met de dokter bellen. Hi drinkt goed, huilt niet, kijkt alert uit zijn oogjes. Als het nou vanmiddag nog steeds is, ga ik wel even bell;en.

Wat is de temperatuur van jullie babietje normaal gesproken?  

Ik dacht dat de temperatuur van een babie tussen 36.5 en 37.5 normaal was.
Misschien is je kindje niet lekker en verhoogt de temp. daarom. Heeft ie net een prik gehad?
Sterkte,
Sonja

Die van ons heeft juist een lage lichaamstemperatuur. 36,8 - 37 gemiddeld.
Als hij verder alert is, goed drinkt etc. dan zou ik me niet al te druk maken.
Ik ben trouwens na 2 weken gestopt met temperaturen en doe het nu alleen als ik denk dat hij verhoging heeft.
Groetjes Veerle

Ik zou niet weten wat de "normale" temperatuur is van Christian, ik heb hem niet meer opgemeten sinds de kraamzorg weg is... Maar voor babies geld hetzelfde als bij volwassenen en oudere kinderen... Onder de 36.0 te laag en boven 38.0 verhoging tot koorts...
Als je baby gewoon alert en vrolijk is, waarom zou je dan meten?

Groetjes Karin
Mama van Christian (7 weken)

Ja, tussen de 36.5 en 37.5 is mij ook altijd gezegd. Omdat hij altijd tegen de 37.5 temp ik hem vaak omdat ik bang ben dat het te hoog is.

Net bij het verschonen weer even gemeten, en het was nu gewoon 37.3  In 2 uur tijd van 37.7 naar 37.3, oke, het zal wel. Ik ga lekker niet meer temperaturen, alleen als ik denk dat ie koorts heeft!

De temp van jonge kindjes kan heel snel wisselen. Onze kinderen hebben normaal gesproken een temp van ongeveer 36,7. Heb ik zelf ook.
Vorige week had de oudste (2,3 jaar) ineens 40,3! Ik schrok wel even want hij was helemaal niet ziek, een paracetamol gegeven, en de volgende morgen was de temp weer onder de 37. Ik zou het ook gewoon nog even aanzien, de ha kan er toch niks aan doen, een paracetamolletje is alles wat je kan doen.
Ik temp de kinderen trouwens ook nooit, alleen als ze hangerig zijn of heel warm aanvoelen (zoals vorige week).

Terug
Bovenaan