temperatuur

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,
zoals in mijn vorige topics al te lezen was, was de 23e mijn NOD. nu nog steeds niet ongi..test negatief.

heb ook een aantal dagen mijn temperatuur bijgehouden..
snap er helemaal niets van, misschien dat iemand hier ervaringen mee heeft en mij meer kan vertellen..hier mijn temp:

19feb: 37,8 (was niet helemaal lekker dus miss beetje verhoging..)
21 feb: 37,4
22feb: 37,1
23feb: 37,5
24 feb: 37,6

snap er helemaal niks van..
iemand anders?

liefs

Je hoort vaak over twee temperatuurstijgingen bij zwangerschap. De eerste stijging na ovulatie en de tweede stijging na de innestelling. Een daling van de temperatuur zou dan duiden op een naderende ongi.

Google maar eens op 'basale lichaamstemperatuur'. Volgens mij is het de eerste link. Daar staan ook plaatjes bij van hoe een temperatuurstaatje eruit ziet bij ovulatie zonder en ovulatie met zwangerschap.

Succes!

Hoi,

Ik heb van de gyn moeten temperaturen. 2 dagen na je eisprong lopot je temperatuur iets op en na de innesteling (dus bij zwangerschap) blijft je temperatuur hoog of loopt zelfs nog iets verder op.

Heb je wel getempt direct na het wakker worden op hetzelfde tijdstip? Dit is wel belangrijk om conclusies te kunnen trekken.

Er zijn ook vrouwen die pas in week 2 of 3 na de NOD positief testen. Als je negatief blijft testen, je temp. blijft hoog en je ongi blijft weg, zou ik gewoon de huisarts eens bellen. Misschien dat hij/zij dan wel een bloedtest wil doen.

Succes!

Liefs Daisy

Ja dit een temperatuursstijging (als je een eerste hebt gehad is dit een tweede wat op een zwangerschap duidt).
Succes! Ik zou maar testen!

Temperaturen is niet heel betrouwbaar als je niet precies weet wanneer en hoe het werkt. Dus laat je goed inlichten voordat je hier mee bezig gaat. En ik zou er zeker geen vertrouwen op stellen als je het niet onder begeleiding doet.

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb in folders wel gelezen dat je altijd op dezelfde tijd in de ochtend moet temperaturen. Bijv altijd om 7 uur en dan mag je daarvoor niet je bed uit zijn geweest.

Ik weet natuurlijk niet hoe lang je al bezig bent om zwanger te worden, maar misschien is het beter om na je ongie om de twee dagen te gaan vrijen tot je zeker weet dat je ei is geweest. Daarna is het gewoon afwachten en hoef je je ook niet druk te maken over je temperatuur. Het kan je ook heel onzeker maken lijkt me!

Succes ermee!

Terug
Bovenaan