Temperatuur

Danielle Arts

New member
Hoi,

Ik ben met ovulatie inductie bezig. Zit op het resultaat te wachten van de tweede ronde clomid.

Nou heb ik me nooit verdiept in het temperaturen. Sinds vorig weekend temperatuur ik mezelf iedere avond op hetzelfde moment. Begreep later dat dit in de ochtend moet.

Mijn normale temperatuur is normaal tussen 36,8 en 37,1. Nu is mijn temperatuur begonnen op 37,3 en loopt nu zelfs op naar 37,7. Ben niet ziek.  Zit nu op cd21 en heb op cd12 een eisprong gehad. Had namelijk op cd11 twee follikels van 22mm en de dag erna m'n eisprong gevoeld

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hee. Ik heb zelf ook ook een paar maanden getempt. Je moet inderdaad in de ochtend tempen, elke ochtend op hetzelfde tijdstip, ook als je vrij bent, voor je uit bed stapt. Als hier verandering in zit, noteer dit dan bij je temp want dit kan schommeling veroorzaken! Een uur later tempen kan al verschil geven! Medicijnen kunnen ook verschil geven! Gebruik en therometer met 2 cijfers achter de komma, zo zie je de verandering beter. (Gebruik altijd dezelfde thermometer) Je temp stijgt ongeveer 2 dagen na je eisprong (je kan je ei dus niet voorspellen maar wel terug zien) vervolgens blijft je temp hoog tot je NOD. Soms zie je rond de 9e dag na je ei een kleine daling, dit kan een innestelingsdip zijn. Als je niet zwanger bent dan zakt je temp rond je NOD. Ben je wel zwanger dan blijft je temp hoog. Je temp is dus ongeacht je zwanger bent altijd hoger dan normaal na je ei tot je NOD! Bij mij steeg mijn temp van (gemiddeld genomen) 36.20 naar 36.90 na mn ei, daalde licht naar 36.70, dit was de innesteling, steeg vervolgens hoger dan ooit naar 37 en zakte nooit meer. Ik ben nu 10+1 wk zwanger! Hopelijk heb je hier iets aan! Succes!
 
Terug
Bovenaan