Temperatuurcurve advies graag!

Hoi Meiden

Ik lees en schrijf hier al een tijdje mee (niet zo heel regelmatig, maar soms). Ik ben 26 jaar en sinds een paar maanden bezig voor ons 2e kindje. Aangezien we bij nr 1 ook in de medische malle molen terecht zijn gekomen ga ik er niet vanuit dat het nu spontaan zal gaan. Mijn probleem is namelijk een zeer onregelmatige cyclus (varierend tussen 5 weken en 3 maanden). Nu ben ik op advies van de huisarts gaan temperaturen. Daar heb ik dus een vraagje over.....

De eerste 35 dagen van deze cyclus is mijn temperatuur heeel onregelmatig geweest (tussen de 36,1 en 36,7). Nu is hij sinds een week of 2 juist heel stabiel op de 36,5, soms 36,6. Zou dit kunnen betekenen dat ik een eisprong gehad heb? Ik had begrepen dat de temp dan zou moeten stijgen, maar daar is bij mij nog geen teken van. Hij is dus alleen stabiel geworden. Kan ik daar iets uit afleiden?

Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes
Caroline

Hoi,

Ik heb ook 3 cyclussen getemperatuurd. En ik heb net zoals jou lange, onregelmatige cycli. Bij mij gingen de curves echt op en neer. Er was niks aan te zien. Volgens gyn heb ik w.s. geen of soms een eisprong.

Volgens de boekjes moet je temperatuur de 2e helft (na de eisprong) echt stijgen, dus ik durf niet te zeggen of dat van jou normaal is ja of nee. Succes ermee!

Groetjes Berber

HOI Caroline,

ik heb wel een regelmatige cyclus en heb 3 maanden mijn temperatuur bijgehouden. Het eerste deel van de cyclus schommelde deze tussen de 36,2 en 36,6 (waarvan 36,6 het meest voor kwam). Net voor mijn eisprong daalde hij iets naar 36,2 en dan stijgt het in 2 dagen naar 37,2 en daar blijft hij dan 12 dagen.

Dus ik denk zelf dat je al een eisprong hebt gehad.

succes
Marielle

Terug
Bovenaan