temperatuurexperts!!....vraag?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zoals ik vorige week schreef ben ik weer gestart met de pil. Ik heb echt het idee dat dat op dit moment even een goede keuze is.
Heb het al een tijdje in mijn hoofd, even de druk van het zwanger worden afhalen.
Nu ben ik toch wel iemand die al behoorlijk gewend is aan het temperaturen.
De eerste helft van mijn cyclus zit ik onder de 36.5 en de tweede helft boven de 36.7. Nu ben ik vorige week maandag ongi geworden en dus gestart met de pil.
Nu blijkt dat mijn temp. hoog blijft.
Snappen jullie hoe dat kan?
Hij zou toch gewoon moeten zakken.
Hij blijft toch alleen hoog bij een zwangerschap.
Ik ben nog steeds aan het vloeien. Al maanden duurt een ongi niet langer dan 3 dagen en nu ik begonnen ben met de pil duurt het al een week.
Ik snap het niet zo goed.
Weten jullie dit?
Liefs van mij.

Hoi,

Ik ken je verhaal natuurlijk niet maar waarom temp je door als je de pil gaat slikken?
Wellicht geven de hormonen van de pil een verhoging van de temp.

Ben je met je temperatuur verhaal al bij een gyn geweest? Het verschil klinkt vrij weinig, bij mij zat er nl. 0,4 graden tussen 1e helft en 2e helft. Ik ben trouwens na 3 maanden gestopt met tempen omdat ik regelmatig was en altijd mijn ei had rond dezelfde dag en het me rust gaf om te stoppen met tempen.

Ik hoop dat je snel een antwoord vindt.

Doordat je start met de pil onderbeek je je natuurlijke cyclus. Misschien heeft dit iets te maken met die temp. die hoog blijft.
Ik zou het inderdaad even vragen aan je gyneacoloog.

lfs inge

Meiden,

Bedankt voor jullie reacties!
Denk idd dat het te maken heeft met een hormoon in de pil.
Nog 4 pillen te gaan en dan gaan wij er weer helemaal voor!
Het maandje rust heeft ons ontzettend goed gedaan, het is voorbij gevlogen.
De eerste 2 weken was ik gewoon ongi, erg lang...na mijn laatste miskraam duurden mijn ongi's nog maar 3 dagen dat vind ik wel erg kort.
Net al moest alles eruit, gaan er nu vol frisse moed  weer volop tegenaan.

Liefs Biate.

Terug
Bovenaan