Temperatuurgrafiek en ovulatie?

<p>Goedenavond iedereen, Inmiddels zijn we al weer bezig met ronde 8 en het wil nog niet lukken. Waarom het niet wil lukken weten we niet, we hebben namelijk nog geen extra stappen gezet. Wat we wel doen zijn ovulatietesten en sinds deze ronde ben ik bezig met tempen.</p><p>Nu moet ik zeggen dat ik wat onzeker wordt van mijn grafiek. Ik heb namelijk een mooie dip (en een duidelijk positieve ovulatietest op dag 17), maar daarna… er is sprake van een kleine verhoging maar niet meteen na de dip en ook niet langer dan 2 dagen. Ik begin nu te twijfelen of ik überhaupt wel een ovulatie heb. Dit weekend zal ik mijn NOD hebben en hoewel ik ontzettend last heb van pijnlijke tepels en meer afscheiding heb dan ik normaal gesproken heb net voor mijn menstruatie, merk ik geen verschil en ga ik er maar weer vanuit dat het niets is geworden.</p><p>Ik hoop dat jullie enige ervaring hiermee hebben en mij mogelijk meer antwoorden/informatie kunnen geven met betrekking tot mijn grafiek.</p><p> </p><p>Hierbij wil ik nog even vermelden dat ik zoveel mogelijk probeer om in de ochtend te tempen, voordat ik uit bed ben. Maar aangezien ik ook nachtdiensten draai, is dit soms lastig. Op deze dagen slaap ik in de ochtend en word ik ’s middags wakker. Ik temp dan op dat moment (dus wel na slaap, maar niet hetzelfde tijdstip elke dag). </p>
 
Hoi!
Ik heb ook heel lang getempt en de cursus Sensiplan ervoor gevolgd. Het is inderdaad heel belangrijk om elke dag om hetzelfde tijdstip te meten en daarvoor niet bewogen te hebben. Dus voordat je uit bed stapt. Ik zie wel enigszins een verhoging, maar kan er niet echt wijs uit worden. Mede doordat ik dus ook niet weet welke temp "verstoord" is en welke niet. Ik gebruikte altijd de app Fertilityfriend, daar kan je iets duidelijker op zien hoe je temperatuurverloop is en je kan metingen ook uitschakelen als je weet dat hij niet geldig is.
Ik hoop dat je wat aan mn tips hebt!
Groetjes!
 
Heel erg bedankt voor je reactie! Het inderdaad niet een hele mooie grafiek, haha. Deze cyclus gaat het alleen om dag 28 en 29 wat betreft de middagmeting na nachtdienst. Maar ook echt tijdstip heeft dus te veel invloed? Ik had namelijk ergens gelezen dat mits je voldoende rust etc. je ook wel later kan tempen.
 
Ik ga gewoon blijven tempen en hoop dat volgende cycli mooier worden. Zo niet en wil nog niet lukken, dan heb ik in ieder geval al iets voor wanneer we naar de dokter stappen, denk ik dan maar.
 
 
 
Terug
Bovenaan