Temperatuurmethode - waar naar kijken?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben een newbie in het meten van mijn temperatuur. Ben er deze cyclus pas mee gestart vlak na mijn menstruatie (ik had nog geen thermometer in huis). Ik meet elke ochtend om 7u en zit momenteel op 11dpo en volgens mijn clue app en afgaande op de vorige keren, begint morgen de spotting. Maandag is mijn nod. </p><p>Nu ben ik benieuwd hoe mijn temperatuur de komende dagen gaat zijn (deze ochtend een lichte stijging tov gisteren) maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring. Wat zijn voor jullie tekenen in de grafiek waar je rekening mee moet houden? Wat is hoopvol? Vanaf wanneer daalt je temperatuur als je ongesteld gaat worden? Ben je een fan van deze methode, zoja waarom of waarom net niet? </p><p>Ik vind het langs één kant heel interessant om te weten en het zorgt ervoor dat ik minder bezig ben met andere symptomen spotten. Langs de andere kant vind ik het ook een gedoe om elke dag op hetzelfde uur dit te doen en kan ik soms toch gefixeert zijn op een stijging of een daling en wat dit dan wel niet kan betekenen. </p><p>Ben benieuwd naar jullie ervaring met deze methode! Ik zit trouwens in ronde 5 voor ons eerste kindje. </p><p> </p>
 
Je temperatuur zou na je ovulatie iets verhoogd moeten zijn, dit scheelt meestal maar een paar tienden. Je temperatuur blijft dan wat hoger tot je menstruatie (dat kan ook wel 1 a 2 dagen voor je menstruatie zakken, maar ook wel op de dag zelf). Wanneer je zwanger bent, zal de temperatuur verhoogd blijven. Sommige vrouwen hebben tijdens de luteale fase één dag een dip in de temperatuur, dat zou kunnen duiden op een innesteling.
 
Terug
Bovenaan