temperatuurmethode

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ben net weer ongesteld geworden, en ga nu op naar ronde 9 alweer. Heb 2 maanden ovulatietesten gebruikt, maar wil nu toch eens die temperatuurmethode proberen(betrouwbaarder? in ieder geval goedkoper).
Kan iemand mij vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat? Vanaf welke dag moet je beginnen met tempen? Hoeveel stijgt het ten tijde van een eisprong? En wanneer de temp stijgt is dat dan gelijk de dag van je eisprong of is die dan een dag later?

In ieder geval vast bedankt!
Groetjes Yvet

Hallo,hier met Karin.

Dat temperaturen heeft ook niet altijd veel zin.Bij mij niet in iedergeal .Volgens het ziekenhuis kan ik ermee stoppen,want er val;t niks uit te halen.Als je reglmatige cyclus hebt en al een paar keer die ov-testen hebt gebruikt en dat was iedere keer op dezelfde dag dan weet je nu eigenlijk al genoeg bij mij is het dag 13.Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.Mocht je verschillen krijgen.

Groetjes Karin

Veel succes ermee!

hoi,
Bedankt voor je reactie!   Ik had al wat gevonden op internet over het tempen en idd, ik zag dat het nogal wat voeten in aarde heeft voordat je er wat mee kan. Maar ik wil het wel proberen. Stel als het de komende maanden ook niet lukt en ik ga naar de huisarts, dan kan ik hem de temp-lijst alvast aan hem voor leggen en wordt ik niet eerst weer met die opdracht naar huis gestuurd.

Bedankt in ieder gevalvoor je reactie en succes!
yvet

Ik heb het temp methode nooit zelf gebruikt, maar het is wel verstandig je cyclus met de temperaturen bij te houden. Als je door de HA doorverwezen wordt wordt daar toch naar gevraagt (uit eigen ervaring, weet ik dit). Ben nu zelf ook weer alles aan het bijhouden. Naar het schijnt gaat je temp ong. een halve graad omhoog als je een eisprong hebt. Succes met bijhouden.

Tieneke

Hoi,

Ben deze maand ook begonnen met temperaturen. Ik doe het elke ochtend meteen na het opstaan. Het lukt me niet om het gruisloos en zonder licht in het donker te doen wanneer ik nog in bed lig. (wil vriendje er niet voor wakker maken wanneer ik er eerder uit moet). Nu al 4 dagn 37,6. Begonnen op de 1e ongi-dag. Voordat ik ongi werd heb ik het ook een aantal dagen gedaan, toen 's middags en was mijn temp veelal 37,7. De dag voor de ongi was hij 37,2 s'middags.
Ik heb een lijst uitgeprint via zwangerenzo.com leuk om het op die manier bij te houden.
Suc6!!

Groetjes ineke

hoi hoi

Ik ben nu dik een maand aan het temperaturen, kan alleen vertellen wat ik weet, dus misschien heb(ben) jij/julllie er wat aan?

Je begint normaal gesproken op de eerste dag van je menstruatie. En dan
wel s morgens als je nog in bed ligt ( als je opstaat stijgt je temp
namelijk dus is het niet zo betrouwbaar).

Je temp kan je dan bijhouden op een curve, zo kan je zelf ook zien wanneer je eisprong is. ( kijk bijv op www.kindjeopkomst.nl)

Vlak voor je eisprong daalt je temp iets en na je eisprong is ie
ongeveer een halve graad hoger.( Dan ben je al te laat met vrijen
aangezien het eitje maar enkele uren leeft )

Je temperatuur zou dan hoog moeten blijven en vlak voor je volgende
menstruatie daalt je temp weer naar het nivo van je eerste dag.

Heel verhaal, maar dat is wat ik weet.

Het is trouwens ook zo, dat als je temp hoog blijft en je niet ongi
word, dat de kans groot is dat je zwanger bent, maar... zoals altijd,
is dat niet bij iedereen gelijk en vertelde mijn huisarts dat de temp
op den duur weer daalt, dus dan kan je dus ook zwanger zijn.

Succes!!

Terug
Bovenaan