Temperatuurmethode

Jennifer 2690

New member
Hai! Mijn vriend en ik zijn een jaar bezig om zwanger te worden. We hebben nog niet zoveel kansen gehad omdat ik in het afgelopen jaar pas 4 of 5x ongesteld ben geworden. Hiervoor word ik nu onderzocht door een gyn. Sinds 2 maanden houd ik nu mijn temperatuur bij en kan duidelijk mijn eisprong vinden (bevestigd met een ovulatietest) en nu had ik precies rond de eventuele innesteling een dip (2 dagen), daarna duidelijk hoger dan na mn eisprong (1 dag) maar daarna weer normale temp na ei. Ik lees het 1 en ander over een driefasig patroon (wat op een zwangerschap kan duiden) maar kan nergens vinden of je temp dan na die dip hoger of gelijk aan je temp na je ei moet zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of kan wat zeggen over mijn tempcurve? Ik typ het over vanaf de dag voor mijn ei tot nu. Ik moet a.s zaterdag ongesteld worden (hopelijk dus niet..) Mijn cyclus heeft dan 35 dagen geduurd.

36.47 / 36.35 (ovutest posi) / 36.24 (ovutest nega) / 36.59 / 36.69 / 36.85 / 36.80 / 36.99 / 36.72 (dip?) 36.76 (dip?) 37.16 (3fasig?) / 36.86

Bedankt!
 
Lastig, ik heb teruggekeken naar de cyclus waar ik zwanger ben geraakt, maar daar bleef mijn temperatuur stijgen.

Mijn acupuncturist adviseerde mij om anaal/vaginaal te temperaturen en dan af te ronden op 1 decimaal. Met 2 decimalen lijkt je temperatuur veel meer te schommelen. 2 decimalen hield ik alleen in een app bij en in een temperatuurgrafiek op papier de 1 decimaal.

Heb je binnenkort geen afspraak bij de gynaecoloog?

Hopelijk heb je zaterdag een mooie test in handen. Succes!
 
Bedankt voor je reactie! Ja ik loop al bij de gyn, er worden wat onderzoeken gedaan en het lijkt op PCOS omdat ik soms 117 niet ongesteld werd. A.s woensdag krijg ik alle uitslagen te horen en bespreken we hoe nu verder. Mijn cyclus begint nu eindelijk aardig normaal te worden. Van 75 naar 40 naar 35 dagen en 2x toe mn eisprong gevonden. Hopelijk lukt het ons " op eigen kracht".
 
Hoi iedereen,

Ik heb me ook maar even aangemeld om de spanning van elke maand te delen. Ik ben 40 jaar en in januari 2016 gestopt met de pil. Wij gaan voor ons eerste kindje. Helaas afgelopen jaar twee miskramen gehad en nu is het al een tijdje "stil". Wij hebben inmiddels advies ingewonnen bij een kliniek en moest deze maand temperaturen en bloed prikken. De eerste uitslagen zijn binnen en positief. Oftewel we blijven gewoon "klussen" :). Mijn NOD is 12 januari, maar maandag 9 januari hebben we weer een afspraak in de kliniek om de uitslagen door te nemen. Misschien kunnen ze al iets zien. Het blijft spannend.....

 
Hi allemaal,

ik temperatuur ook al een paar maanden.

bij een driefasig patroon blijft de temperatuur de laatste fase hoog zover ik weet. Je ziet dit patroon inderdaad vaak bij een zwangerschap maar dit is niet altijd het geval. Ik heb het vorige maand gehad en dacht, dat ik zwanger was. Ook alle symptomen maar dit wat niet het geval jammer genoeg. Gewoon testen zondag.

Goodluck:).









 
Hee Parijs! Thanks voor je reactie! Wat was jou temp dan van je ei tot aan je menstruatie? Bij mij is ie nu zelfs gestegen tot 37.09, hoger dan ooit gemeten sinds ik begonnen ben! Welke ronde zit je nu en wanneer is je NOD nu?
 
Hi jennifer,

Ik had voor mijn eisrpong een tempratuur van tussen de 36.1 en 36.2

op dag 14 mijn eisprong met een temp van 36.0

toen 6 dagen 36.4

toen toen 8 dagen 36.7

toen 4 dagen 36.9

daarna daalde die en werd ik ongesteld.

ben al 8 maanden bezig en mijn NOD weet ik niet precies want heb een onregelmatige cyclus. Zit nu op dag 34 en heb op dag 25 mijn eisprong gehad.

Gebruik je ook een app om je tempertuur in bij te houden?

 
Thanks! 11 jan is dan jou NOD toch? 14 dagen na je eisprong. Heb je altijd zo'n lange cyclus? Ik heb dat ook en de gyn zei dat t niet over de 40 dagen mag zijn. Ik ben net helemaal onderzocht en er is gelukkig niks mis. Gewoon pech! Ik hou het bij in mama apps zodat ik het in een grafiek kan zien en hou het los bij want die apps vertrouw ik niet helemaal haha. Bij een driefasig patroon hoort volgens mij ook een dip, die heb jij toen niet gehad en ik deze keer wel. We gaan t zien, morgen NOD! Mijn temp was gister 37.09 en vanmorgen 36.95. Wel een uur verschil in tijd dat ik getempt had. Maak me wel een beetje zorgen maar kan er toch niks aan veranderen!  Vanaf wanneer daalde jou temp en wanneer werd je ongesteld?
 
Terug
Bovenaan