Temperatuurstijging en nog steeds positieve ovulatie test?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Wie kan me helpen. Ik heb op dag 14 een positieve ovulatietest gehad met in de avond de donkerste streep. Nu heb ik vanochtend, dus meteen de ochtend erna (dag 15) al een temperatuurstijging van 0,3 waargenomen..  normaal vindt toch pas de ovulatie binnen 24 tot 48 uur plaats na positieve ovulatietest en dan pas vanaf 12 uur later tempstijging? </p><p>Ik heb net weer een ovu test gedaan en dit was weer een dikke streep. Had dan immers verwacht dat ie minder zou worden gezien de temp stijging , dus mogelijke sprong. Wie kan me helpen dit te verklaren ??</p><p> </p><p>Dankje!</p>

Mijn advies: hecht niet al te veel waarde aan de temperatuurverschillen op de curve. Dat kan door heel veel factoren afwijken. Veel belangrijker is de ovulatietest. In de bijsluiter staat exact omschreven wanneer een test positief is. Uitsluitend de eerste positieve test zegt: eisprong te verwachten binnen 2 dagen. Dat kan ook eerder zijn. Als ik in de avond positief testte, voelde ik mijn eisprong de volgende ochtend al.
Als je eerder op dag 14 een positieve test had en later op de dag ook, dan geldt nog steeds de eerste. Alle testen na de eerste positieve test zeggen helemaal niets meer, die van dag 15 dus ook niet. Een negatieve test na een positieve test betekent alleen maar dat je LH-piek is geweest maar vertelt niet dat je eisprong ook is geweest. Je eisprong kan evenwel vandaag zijn geweest. Je testte immers gisteren al positief. Gelukkig maar dat je eitje nog 12-24 uur bevrucht kan worden voordat het afsterft. 

Terug
Bovenaan