<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben nieuw op dit forum </p><p>Mijn vriend en ik zijn bezig om ons eerste kindje te krijgen. Ik hield mijn menstruatiecycli bij door mijn temperatuur bij te houden, zodat ik ongeveer een beeld zou krijgen van mijn vruchtbare dagen. Aan de hand hiervan zou ik rond maandag 31 mei mijn eisprong hebben. Mijn vriend en ik hebben daarom za 29 en zo 30 mei “onveilig gevreeën”. Echter, de dagen daarna bleef mijn temperatuur gelijk en steeg niet. Wel kreeg ik flinke buikpijn. Woensdag 3 juni heb ik ovulatietesten gehaald. Deze bleven negatief. Vrijdag 5 juni had ik ineens een flinke temperatuurstijging, van 0,6 graden. Deze is ook hoog gebleven. Oftewel: ik heb mijn eisprong gehad. Maar de ovulatietesten waren woensdag, donderdag, vrijdag en gisteren negatief. Ik heb testen van verschillende merken gebruikt (omdat ik hoorde dat de ene test positief kan testen en een andere negatief). Dit zou dan dus in moeten houden dat mijn temperatuur pas een aantal dagen ná mijn eisprong gestegen is, en mijn eisprong voor woensdag heeft plaatsgevonden. Echter zegt Google dat je 12-24 uur na je ovulatie een stijging hebt. Kan deze stijging dus ook gewoon 3 of 4 dagen later zijn? </p><p>In ieder geval afwachten nu. Mijn menstruatie zal rond 13 juni beginnen. </p>