Temperatuurstijging voldoende ?

<p>Wie kan me helpen.. Ik ben pas vorige week op dag 48 begonnen met temperaturen in deze inmiddels heeele lange cyclus omdat ik toen cervix slijm leek te hebben. Heb 4 dagen precies 36.6 achter elkaar gehad en de 5e temp dag , dus vanmorgen 0,2 omhoog naar 36,8. Heb zaterdag zoals het leek een positieve ovulatietest gehad, streepje werd gister alweer iets lichter. Kan ik dit al zien als dat een ei sprong is geweest?</p>

Ik zou dan denken dat je gisteren je eisprong hebt gehad. 24-48 uur na je meest positieve ovulatietest, heb je een eisprong en je temp gaat omhoog als je je eisprong hebt gehad. Om het zeker te weten, zou je nog twee dagen moeten tempen en dan moet je temp hoog blijven. Als het goed is, merk je dan ook dat je slijm minder wordt.

Het zou kunnen. Echter is het moeilijk te zeggen omdat je pas kort je tempratuur bij houdt en daarom geen vergelijking hebt. Voor mij persoonlijk kan het elke dag variëren van 36.6 tot 36.9 zeker nu met de warme dagen merk ik dat. Echter wanneer ik mn eisprong heb gehad stijgt hij echt flink, gemiddeld 37.2. Nooit lager dan 37.1 in elk geval. Daar blijf ik ook op tot mn menstruatie weer doorbreekt. Ik kan dus niet echt met zekerheid zeggen dat dat voor jou de eisprong was. Wellicht is jou stijging minder heftig en varieert jou tempratuur dagelijks minder. Heb je wel echt een knal ovulatietest gehad? Soms stijgt het namelijk even maar zet het nog niet door.. dan lopen ze op en weer af maar is er geen echte piek geweest.

Dankje voor jullie reacties.. Cervix slijm verdween inderdaad nadat ik de meest positieve test had gehad. Gister was het helemaal weg.. Streepje van de meest positieve ovu test is ongeveer even gekleurd als het controle lijntje. Gister werd het streepje weer iets lichter, dus dan ben ik benieuwd wat het vandaag doet.. zal nog even door tempen en testen dan!

Ben inderdaad pas laat gaan testen omdat ik tussentijds gestopt was gezien de lange cyclus en er geen vertrouwen meer in had. Maar toen ontdekte ik dat ik afgelopen week ineens het vruchtbare slijm had, dus dacht ga toch maar weer beginnen te testen ☺️

Terug
Bovenaan