Temprament vol...

Ik hoor steeds van mensen dat onze dochter erg temprament vol is....

Ze is een druk bezig bijtje...als haat iets niet zint kan ze ontzettend kwaad worden maar als ze goede zin heeft dan lacht ze ook met heel haar gezicht en lichaam.
Als ze ziet dat ze eten krijgt dan wordt ze ook onrustig (heeft ze altijd al gehad en zou niet weten hoe ik dat moet afleren)..
Ze is snel uitgekeken op bepaalde dingen en wil dan weer iets anders....
Maar ze kan ook heerlijk spelen met hele simpele dingen..het liefst wil ze nu steeds aan de hand lopen...vind ze geweldig en voelt ze zich zo groot....zo mooi! (maar o wat krijg je last van je rug...hahaha)

Ik vraag me af of dat ze dat dan in goede zin van het woord bedoelen of in het negatieve...
Als ik het weer voor de zoveelste keer hoor denk..ja...bla la bla..

Laatst ook bij het kdv zei een van die leidsters het ook dat ze zo kwaad kon worden als het haar niet zinde...
Het schoot eruit en zei: Het is maar goed dat jij ook altijd alles even leuk vind! Oeps........:(

Hoe zijn jullie kids?

He Sens,

Haha dat vind ik wel een hele goeie van je dat je dat zie tegen die leidster.moeten ze maar niet zo zeuren altijd,ieder kind is anders hoor.het is juist wel goed dat ze zo is.ik heb ook een heel temparament volle dochter,(zeggen ook veel mensen)soms is hhet wel moeilijk.zeker als ze weer haar zin door wilt drijven,maar ze is ook heerlijk spontaan en praat met iedereen(ook mensen in de winkel die ze niet kent)voor haar is het alleen maar makkelijk dat ze niet verlegen is.maar voor mij soms veel werk.(als ik bv aan het winkelen ben met dr.krijgt ze altijd wel aandacht van anderen,of ze zeggen tegen mij:daar heb je je handen vol aan,probeer het maar positief te zien.
ook aankleden id op het moment af en toe een ramp.en dan kan ze zo driftig en boos worden,tja herken het wel hoor.alleen mijn dochter is al bijna 4.

Kyandro is ook best druk en kan driftig zijn.maar toch wel rustiger dan zijn zus.

ik zal je niet te veel aantrekken wat iedereen zegt.
je meisje is zoals ze is druk of niet druk ieder kind is uniek.dus ook bij het kvd hebben ze maar te accepteren hoe ze is.
liefs jootje

hey Sens,

Wat ontzettend leuk dat je een meisje hebt dat nu al weet wat ze wel en niet wil! Volgens mij kan je dat alleen maar positief opvatten. En misschien ga je daar wel je handen aan vol krijgen, maar dat is toch niet erg? En als ik jou verhaal zo lees heb jij een h ardstikke leuke dochter!!

Floor weet ook heel goed hoe en wat ze wil. Als ik alleen al nee zeg kan ze al heel erg had gaan huilen, want zij wil ja :p En in de winkel probeert ze inderdaad ook alle aandacht te trekken. Heerlijk, zo'n kind met karakter

(alhoewel, nu ze in haar bed ligt te huilen omdat mama wil dat ze gaat slapen, en zij het niet wil... ;))

liefs,

T

veel mensen zeggen dit ook over onze dochter. Als ik jou verhaal lees dan lijken die wel wat op elkaar.

Ik vind het alleen maar positief. ik ben blij met een kind wat weet wat het wel en niet wil.

Hmmm bij ons zeggen mensen altijd: oh wat is hij toch een makkelijk ventje! En dan denk ik: jaja.... want ik weet ook hoe fanatiek hij kan zijn. Als Diederik iets wil dan gaat hij echt net zo lang door met proberen tot je hem echt even ergens anders neerzet of bijv. de afstandsbediening verstopt. Ik zeg de laatste dagen regelmatig op strenge toon 'nee', maar daar is hij vooralsnog niet echt van onder de indruk. Shit! Ik twijfel een beetje of hij het niet goed snapt of er gewoon maling aan heeft. Ik zeg weleens tegen mijn man: dat wordt nog wat. Als hij mijn temperament heeft... Maar overwegend een heerlijk kereltje gelukkig.

Als hij eten in het vizier krijgt begint hij ook direct te jengelen hoor, al sinds de geboorte. Hij heeft gewoon weinig geduld ;-)

Ik vind het zelf weleens lastig te bedenken in hoeverre je nu al moet 'opvoeden'. Ik heb het idee dat hij het nog niet echt snapt (bijna 10 maanden) en hij is ook nog wel erg klein. Anderzijds ben ik wel behoorlijk van de structuur en het consequent zijn. En eerlijk gezegd hou ik zelf niet zo van kinderen die altijd hun zin doordrijven. Maar ja, dat lijkt me echt nog wat te vroeg om dat te kunnen zeggen. En als ik mijn vader hoor over hoe ik vroeger was tussen 3 grote zussen... ;-)

Oh enne... luier verschonen = drama momenteel. Hij begint a) in zijn luier te graaien zodra die opengaat en b) wriemelt hij zich alle kanten op en krijg je de nieuwe luier amper dicht! Gaat dat weer over? hahaha...

@Blossom: ja! Het gaat over! Warren woelde en wurmde de hele commode over maar is eindelijk (sinds een week of 2) makkelijk verschoonbaar in je eentje! Ik moet wel nog steeds zijn muziekspeeldoosje aanzetten en een zooi speeltjes binnen handbereik hebben, máár hij ligt dan 'stil'!!!

@Sens: jr beschrijft zo ongeveer precies Warren. Vooral als hij zijn eten ziet, dan moet het ook NU meteen! Dat staat dus ook geregeld in het crècheboekje...
Lekker laten gaan, op hun 18de zullen ze echt wel hebben geleerd niet te brullen en op tafel te slaan als het eten te lang duurt!

X
Evje

@blossom ja gaat idd over! :) Wij hebben het ook 2 weken gehad en is nu over (bijna 11 maanden is ze nu). Ik geef haar een kleinboekje en daar is ze even in aan het lezen zodat ik rustig de luier kan verschonen en kan aankleden...het is heel anders geweest...pffff...hahahah.Was haast niet te doen in je 1tje..een heel gevecht..hahahha.

@rest
Fijn om te lezen dat er dus meer baby`s en mama`s zijn die het herkennen...Ik ben ook blij dat ze duidelijk aangeeft wat ze wel en niet wil (al is dat af en toe lastig en komt het net ff niet uit)hahah.Ze laat in ieder geval niet over haar heen lopen! Vast houden meid!hahahah. Maar om dat iedere x te horen van iemand..pffff. En wat betreft het eten het is hier ook nooit anders geweest.Het went ook...

Ik hoop dat jullie gelijk hebben over het aankleden, want Julia is net zoals Diederik!!!! Net nog, aankleedkussen onder de ****, Julia onder de **** en nog draaien....
Gelukkig kwam papa Bram-Jan even helpen!! Niet te doen anders.

En ze weet precies wat ze wil. Geen probleem, vind ik, ik kan er wel om lachen.
Soms helpt nee zeggen wel, andere keren weer niet, gaat ze net zo lekker door.

Liefs

Terug
Bovenaan