tempraturen.....

A

Anoniem

Guest
hey meiden
ik heb mischien een beetje een domme vrag ik ben sinds vrijdag aan het tempraturen alleen heb er dus helemaal geen ervaring mee, ik ben dus op zoek naar wat meer info en hoe je nou kan zien wanneer je eisprong heb of hebt gehad
het is nu zo
vrijdag   36.8
zaterdag 37.1
zondag 37.0
maandag 36.9
schommeld dus nogal dus ben een beetje de kluts kwijt kan iemand me meer info geven alvast bedankt..
groetjes monica

Hoi Monica,
Als je temperatuurd dan moet je dat dagelijks op dezelfde tijd doen, meteen als je wakker wordt en voordat je andere dingen gaat doen. Echt als allereerste. Het is belangrijk altijd op dezelfde manier te temperaturen. Je lichaam moet nog in volledige rust zijn (dus minstens 3 uur vantevoren geen activiteit).
Je begint er meestal mee op de eerste dag van je ongesteldheid en dan de rest van je cyclus. Je zal zien als je het een tijdje volhoudt, dat er op een gegeven moment een temperatuursverschil van 0,3 tot 0,5 graad optreedt. Dat is dus het moment van je eisprong (net daarvoor). Het verschil is maar heel klein en op basis van de temperaturen die je genoemd hebt, kan ik er niets uithalen. Ik zou eerder zeggen dat je ergens halverwege je cyclus zit omdat je temperaturen hoog lijken, maar misschien heb jij van jezelf gewoon hogere temperaturen. Ik begin zelf ergens rond de 36.4 en na m'n eisprong zit het rond de 36.7 of nog hoger.
Het kan goed dat je temperaturen iedere dag anders zijn. Er zijn veel invloeden op je temperatuur (bijvoorbeeld laat naar bed, slecht geslapen, een verkoudheid etc.). Wel zal je zien dat er uiteindelijk een keertje hogere temperaturen zullen zijn en dat is dan je eisprong.
Je kan een aantal programma's gebruiken om je temperatuur bij te houden. Eerst deed ik het altijd in excel, maar tegenwoordig doe ik het via www.fertilityfriend.com, omdat dit programma ook zelf kan uitrekenen wanneer je eisprong is geweest (je moet dan wel van het begin van je cyclus je temperaturen inzetten).  
Hopelijk heb je hier wat aan, Succes!  

Groetjes, Esk  

Ik vind dat temperaturen zo ontzettend onduidelijk (als je een keer niet lekker bent klopt het al niet meer) ik zou een persona aanraden, kan je precies zien wanneer je wel of niet moet vrijen (om zwanger te worden, vrijen MAG altijd natuurlijk hihihi) en ook je ovulatie word aangegeven, VEEL meer duidelijkheid lijkt mij, ik ga de volgende rond ook weer doen (moet effe 1 keer normaal ongesteld worden nu)

Het klopt dat temperaturen onduidelijk kan zijn (daar heb ik helaas ook ervaring mee), maar temperaturen is wel de ENIGE manier om zeker te zijn van een eisprong. Zelfs ovulatietesten geven wel aan dat je ei GAAT springen, maar niet dat het daadwerkelijk springt... volgens de dokter is temperaturen echt de enige 100% zekerheid om aan te tonen dat je een eisprong hebt. Maar goed, het is wel achteraf natuurlijk. Zelf gebruik ik ovulatietesten en temperaturen. Ovulatietesten om het goede klusmoment te bepalen, temperaturen om te bevestigen dat het ei gesprongen is. Werkt over het algemeen prima. En ik fluctueer ook behoorlijk in temperaturen en dat is soms best frustrerend. Echter, als je uiteindelijk in de medische molen terecht komt, zal je toch echt die temperatuurkaartjes moeten hebben...

ja ik heb ME dus heel wisselende tempen zou bij mij geeneens gaan vandaar dat ik de persona gebruik je bent in totaal meer dan 1 dag vruchtbaar hoor, als je eisprong gaat komen (dat weet je door ovutesten) dan klus je toch die paar dagen, ik ben vorige keer zwanger geworden 5 dagen VOOR mijn positieve ovulatietest en verder niet geklust dus het lichaam is zoiezo een raar iets hihi

In elk geval veel succes met alles!

Terug
Bovenaan