Tempratuur daling innesteling???

Hallo dames,

Ik zit nu op dag cyclus dag 16, ik heb 2 dagen geleden mijn ovulatie gehad.
Op de dag van ovulatie en de volgende dag
?️37 graden.
Maar vandaag ?️36.8 graden ?, is dat al een teken dat het niet goed gedaan is??? Of is dit wat ze noemen een innesteling dip?

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben ??

Een innesteling vindt gemiddeld tussen de 5 a 12 dagen na de eisprong plaats. Als jij 2 dagen geleden je eisprong hebt gehad dan lijkt me dit wat vroeg voor een innesteling. Ik zou gewoon de komende dagen blijven temperaturen, want er kunnen nog zoveel andere oorzaken zijn voor een verandering in temperatuur. Over het algemeen blijft na je eisprong je temperatuur wat hoger dan je basale temperatuur tot aan je menstruatie. Of wanneer je zwanger bent, blijft deze ook wat hoger. Meestal stijgt je temperatuur ook pas 12-24 uur na je eisprong, dus misschien was die 37 gr niet op het juiste moment gemeten. Weet je zeker wanneer je eisprong was? dmv testen? ook daarvoor geldt dat na een positieve test de ovulatie ook wel pas 1 of 2 dagen later kan plaatsvinden. Ik denk dat je nog even geduldig af moet wachten. 

Als je eisprong 2 dagen geleden was dan is het inderdaad te vroeg voor innesteling. Een embryo heeft minimaal 5 dagen nodig voordat het in kan nestelen. 

Temperaturen is zo ontzettend onbetrouwbaar. Je moet dat echt elke dag op hetzelfde tijdstip doen en voordat je ook maar iets gedaan hebt. En als je een oorthermometer gebruikt moet je ook nog niet net op dat oor gelegen hebben met slapen. Dus ik zou er niet al teveel waarde aan hechten

Terug
Bovenaan