ten einde raad.. Nu al!

amanda debruijn

New member
hi allemaal.

sinds 15augustus 2015 zijn mijn vriend en ik gestopt met de pil, met de hoop dat een kindje ons gegunt is.

Ondertussen zijn we meer dan 5 maanden verder en zijn er om mij heen 15(!!!) mensen in verwachting en 4 net bevallen. Mijn cyclus is 1 grote zooi (was het al voordat ik ooit aan anticonceptie begon) en door dit alles bij elkaar, heeft paniek lichtelijk toegeslagen.

Dit heeft me op het punt gebracht dat ik huilend bij de arts zat met de vraag of ik aub onderzocht kan worden door een gynaecoloog. Ik kreeg toestemming, ondanks ze dit meestal pas na 1 jaar doen. Ook mijn vriend heeft een semenanalyse gekregen. Ikzelf mag 27 januari naar een fertiliteitarts.

de uitslag van de analayse was zacht gezegd klote.. 55% beweegd niet, kwaliteit is dus slecht. Voor zover ik begrijp van dat ingewikkelde papiertje, is de hoeveelheid en kleur geur zuurgraad etc in orde.

De moed zakt me in de schoenen.. Hebben jullie hier ervaring mee? De kans zal klein zijn, of laat ik zeggen dat het lang gaat duren voordat ik op een natuurlijke manier zwanger word. Ik moet zelfs nog naar de arts gaan maar voor mn gevoel geef ik nu al op..



kan iemand me wijsheid bijpraten? :-(







 
Meid ik zit midden in de iui behandelingen,  ik heb pcos waardoor ik niet natuurlijk zwanger kan worden of de kans echt nihil is....

Met traag zaad krijg jij ook iui dat is niks geks en ook niet echt emotioneel belastend. Ze volgen dan je eitjes  (folikel metingen ) via inwendige echo's en op het moment dat je een eisprong gaat krijgen moet je misschien pregnyl of ovitrelle spuiten in je buik om het eitje te laten springen (misschien ook niet hoor) dan brengen ze een slangetje in bij je en insemineren ze het zaad van je partner. (Eendenbek,  slangetje, zaad even 15 minuten zo liggen en 14 dgn later mag je testen)

Dus maak je niet druk ik heb er een prachtige dochter door gekregen en ben nu bezig voor mijn 3e kindje maandag eerste inwendige echo en dan vol moed weer verder  
 
Terug
Bovenaan