<p>Ik moet even klagen/ het van me afschrijven. En tevens vraag ik hulp en advies.</p><p>In het kort. Wij hebben een zoontje van bijna 3. Is altijd al een slechte slaper geweest en dat is hij nog. Maar inmiddels begint het me echt op te breken en ik merk dat hij zelf hier ook onder lijdt. Hij is al dagen hangerig zegt dat hij moe is maar kan gewoon niet slapen. </p><p>Het is een gevoelig, snel geprikkeld kind, (HSP) en wij vermoedden dat hij iets van ADHD heeft (heb ik ook en herken heel van mijzelf in hem)</p><p>Als baby zijnde heeft hij heel veel gehuild, bleek reflux en koemelkallergie wat laat is ontdekt. Met name snachts had hij echt 'koliek'aanvallen. We hebben in de afgelopen jaren al 3 slaapcoaches erbij gehad. Ieder met goed advies, wat helaas maar kort resultaat heeft.</p><p>We hebben een standaard bedritueel (bad/douche tandenpoetsen verhaaltje dag doornemen en dan slapen gaan) vaak zit iemand van ons erbij omdat hij anders helemaal niet gaat slapen. Laten huilen 1x geprobeerd. Werkt niet en vind ik echt helemaal niets, zijn doorzettingsvermogen is enorm.. massages geprobeerd maar dat wil hij niet meer we gebruiken wel lavendelolie zowel onder de douche en op zn knuffel. En ik vergeet vast heel veel wat we al geprobeerd hebben..</p><p>Maar inmiddels weet ik het echt niet meer en nu met een nieuwe zwangerschap merk ik dat iedereen in huis goed zn slaap kan gebruiken. </p><p>Heeft iemand van jullie misschien ervaring met valdispert kids of bijv bach bloesem voor kids of t slaapmutsje (junior slaap en rustsiroop) van sleepz?</p><p> </p>