Ten einde raad

<p>Ik moet even klagen/ het van me afschrijven. En tevens vraag ik hulp en advies.</p><p>In het kort. Wij hebben een zoontje van bijna 3. Is altijd al een slechte slaper geweest en dat is hij nog. Maar inmiddels begint het me echt op te breken en ik merk dat hij zelf hier ook onder lijdt. Hij is al dagen hangerig zegt dat hij moe is maar kan gewoon niet slapen. </p><p>Het is een gevoelig, snel geprikkeld kind, (HSP) en wij vermoedden dat hij iets van ADHD heeft (heb ik ook en herken heel van mijzelf in hem)</p><p>Als baby zijnde heeft hij heel veel gehuild, bleek reflux  en koemelkallergie wat laat is ontdekt. Met name snachts had hij echt 'koliek'aanvallen. We hebben in de afgelopen jaren al 3 slaapcoaches erbij gehad. Ieder met goed advies, wat helaas maar kort resultaat heeft.</p><p>We hebben een standaard bedritueel (bad/douche tandenpoetsen verhaaltje dag doornemen en dan slapen gaan) vaak zit iemand van ons erbij omdat hij anders helemaal niet gaat slapen. Laten huilen 1x geprobeerd. Werkt niet en vind ik echt helemaal niets, zijn doorzettingsvermogen is enorm.. massages geprobeerd maar dat wil hij niet meer we gebruiken wel lavendelolie zowel onder de douche en op zn knuffel. En ik vergeet vast heel veel wat we al geprobeerd hebben..</p><p>Maar inmiddels weet ik het echt niet meer en nu met een nieuwe zwangerschap merk ik dat iedereen in huis goed zn slaap kan gebruiken. </p><p>Heeft iemand van jullie misschien ervaring met valdispert kids of bijv bach bloesem voor kids of t slaapmutsje (junior slaap en rustsiroop) van sleepz?</p><p> </p>
 
Gelukkig vallen mijn kinderen, maar de oudste (4 jaar) heeft met vlagen moeite om te gaan slapen. Wat vaak hielp (en alleen bij mij) was dat ik deed alsof haar knuffel kan praten. Nu zegt ze ook vaak tegen mij dat ik poes (haar knuffel) moet praten. Dan accepteert ze het allemaal sneller. Misschiwn dat je dat kan uitproberen. 
Middeltjes heb ik nooit hoeven te geven. Heb wel gehoord dat Valdispert echt wel fijn is voor drukke kinderen. Misschien kun je bij de drogist of de apotheek daarmee over vragen.
 
Hoi,
Volgens mij heb ik ook net op je andere bericht gereageerd? Is het alleen met in slapen of ook door de nacht geen? Wij hebben het met inslapen gehad, zat je zo 1 tot 1,5uue bij haar tot ze eindelijk sliep. Dit gaat nu wel goed, alleen 's nachts wordt ze dan wakker en wil absoluut niet in eigen bed verder slapen. Om onszelf én haar de rust te gunnen, komt ze tegen 3u dus bij ons in bed. Wellicht niet de juiste manier (als ik consultatiebureau bv moet geloven), maar zo komt iedereen aan zijn rust en.... Alles is een fase, het gaat echt een keer voorbij! 
Sterkte!
 
@Mabesi ik heb volgens mij geen ander topic hierover geopend. 
Het is zowel met inslapen als doorslapen.. En ik weet dat alles een fase is. Maar deze fase duurt inmiddels al 3 jaar en wil zo graag weer eens volle nachten slapen. 
We zijn nu een week met valdispert bezig. En het lijkt alsof hij daar nu wel beter op gaat slapen. Al is het inslapen nog steeds drama. Hij heeft afgelopen week wel 2 nachten doorgeslapen. Bij ons in liggen doen we al, om meer rust/slaap te krijgen. Maar we hebben niet zo'n groot bed en hij is heel beweeglijk waardoor het voor ons niet altijd zin succes is. Daarom hebben we nu maar t campingbedje bij ons op de kamer gezet. Dat heeft hij wel t gevoel dat hij bij ons ligt maar dan wel in eigen bedje. Soms werkt het, soms wil hij persee naast mij liggen. We houden de valdispert nog even vol. En dan hoop ik dat hier de rust meer mee terug komt in huis. 
 
 
Jee wat pittig, kan me voorstellen dat het je opbreekt! Goed dat je je hart lucht.   Ik kan je geen tips geven uit ervaring omdat hier gelukkig goed geslapen wordt maar ik kan wel met je mee denken. Onze peuter van bijna 3 is ook een lekker actief mannetje. De dag is veels te kort, en bij alles wat wij zeggen is het standaard: NEE! Nog 1 keer!  Wat ons helpt is om de 'moet' weg te laten. Niet jij moet nu komen eten maar we gaan eten, ik vind het fijn als je aan tafel komt. Misschien werkt het voor jullie om de moet van het slapen weg te laten? We gaan proberen wat uit te rusten in bed. Een slaaptrainer kan erbij helpen, die stel je in op bed tijd en wakker tijd. Dus als je slaaptrainer rood is, blijft je peuter in bed om te rusten, is hij groen mag hij eruit. Geef hem desnoods een boekje mee in bed die hij mag lezen als hij wakker is, zolang hij maar in zn bedje blijft.  Uiteindelijk zal hij zijn vermoeidheid voelen en daaraan toegeven. Heel veel succes!
 
Jee wat pittig, kan me voorstellen dat het je opbreekt! Goed dat je je hart lucht.  
Ik kan je geen tips geven uit ervaring omdat hier gelukkig goed geslapen wordt maar ik kan wel met je mee denken.
Onze peuter van bijna 3 is ook een lekker actief mannetje. De dag is veels te kort, en bij alles wat wij zeggen is het standaard: NEE! Nog 1 keer! 
Wat ons helpt is om de 'moet' weg te laten. Niet jij moet nu komen eten maar we gaan eten, ik vind het fijn als je aan tafel komt.
Misschien werkt het voor jullie om de moet van het slapen weg te laten? We gaan proberen wat uit te rusten in bed. Een slaaptrainer kan erbij helpen, die stel je in op bed tijd en wakker tijd. Dus als je slaaptrainer rood is, blijft je peuter in bed om te rusten, is hij groen mag hij eruit. Geef hem desnoods een boekje mee in bed die hij mag lezen als hij wakker is, zolang hij maar in zn bedje blijft. 
Uiteindelijk zal hij zijn vermoeidheid voelen en daaraan toegeven.
Heel veel succes!
 
Jee wat pittig, kan me voorstellen dat het je opbreekt! Goed dat je je hart lucht.  
Ik kan je geen tips geven uit ervaring omdat hier gelukkig goed geslapen wordt maar ik kan wel met je mee denken.
Onze peuter van bijna 3 is ook een lekker actief mannetje. De dag is veels te kort, en bij alles wat wij zeggen is het standaard: NEE! Nog 1 keer! 
Wat ons helpt is om de 'moet' weg te laten. Niet jij moet nu komen eten maar we gaan eten, ik vind het fijn als je aan tafel komt.
Misschien werkt het voor jullie om de moet van het slapen weg te laten? We gaan proberen wat uit te rusten in bed. Een slaaptrainer kan erbij helpen, die stel je in op bed tijd en wakker tijd. Dus als je slaaptrainer rood is, blijft je peuter in bed om te rusten, is hij groen mag hij eruit. Geef hem desnoods een boekje mee in bed die hij mag lezen als hij wakker is, zolang hij maar in zn bedje blijft. 
Uiteindelijk zal hij zijn vermoeidheid voelen en daaraan toegeven.
Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan