Ten einde raad

<p>Hallo, </p><p>Mijn dochter is 6,5 week oud en is totaal veranderd. Vorige week had ze last van obstipatie en daarom een klysma gekregen. De ontlasting is niet goed op gang gekomen dus in overleg met consultatiebureau overgestapt van Jumbo flesvoeding naar Hero Nutrasense comfort +1. Die fles van 100ml dronk ze binnen 7 minuten leeg, met de nummer 2 speen, met de nummer 1 speen van dr Brown kreeg ze niks uit. <br /><br />Ze huilt nu de heletijd, vooral s Avonds.. advies van consultatiebureau is om de speen fase 1 iets groter te maken, geprobeerd. Maar geen succes.. </p><p>wat moet ik nu doen? Ze huilt steeds en als ik haar vastpak is het goed, maar rust krijgen we niet meer in de avond..</p><p>Voor de darmkrampjes krijgt ze nu alleen om 20.00 en 23.00 Sab simplex</p><p>Alsjeblieft iemand wat tips.. </p>
 
Probeer de fles van Avent philips, de grootte vd gat zit tussen fie beide spenen. Wat bij ons werkt tegen krampjes en moeilijke ontlasting,is de nutrilon omneo, die is daar speciaal voor ontwikkeld. 
 
Nutrilon omneo is speciaal tegen krampjes. Een speentje met een kleiner gaatje zodat ze niet te snel drinkt? Johannesbrood er aan toevoegen zodat het dikker wordt waardoor ze niet snel kan drinken?
 
Zou het kunnen dat het niet aan de voeding ligt? Optimaal is het leegdrinken van de fles in 15 min, maar sommige baby;s zijn nou eenmaal snel. Dat hoeft volgens mij niet zo erg te zijn. 
Het is heel normaal voor pasgeboren kinderen om te huilen. Baby's hebben een natuurlijk 'huilpatroon'. Het huilen neemt toe vanaf week 2, heeft een piek rond week 6/7 en neemt daarna langzaam weer af. Waardoor het precies komt weet niemand: darmkrampjes, overprikkeld zijn, ect... Probeer maar eens in het hoofdje van een baby te kruilen. 
Onze dochter heeft ook veel gehuild. Vooral 's avonds. Wilde niet in haar bedje liggen, eigenlijk alleen maar opgepakt worden en in de draagzak. We merkten dat ze vaak aan het einde van de dag overprikkeld was en dan alleen maar rondgedragen wilde worden. Ook leek ze veel last te hebben van krampjes 
Het is echt ontzettend vermoeiend (onze meid kon soms echt de hele avond huilen behalve als we haar oppakten). Maar het wordt echt beter! Bij ons hielp inbakeren 's avonds om haar wat comfort te geven. En een speentje voor de zuigbehoefte (wij hadden ook zo'n snelle drinker). 
 
Heel veel sterkte ! Het wordt echt beter. 
 
 
Hoi wat wellicht helpt is het eerste deel van de voeding te geven met speen nummer 1 als ze de helft op heeft doe je haar een boertje laten en dan geef je de fles verder met speen 2 
Omdat ze hongerig wakker word zal ze het eerste stukje met nummer 1 er prima uit krijgen zodra ze iets minder gulzig gaat drinken is nummer 2 weer prettig omdat ze het daar makkelijker uit krijgt en dus ook niet zo moe word van het drinken 
verder zou ik op bol.com of de prenatal site de woller kip kep buikkruik bestellen vinden ze heerlijk! 
Hier namelijk ook een baby met moeizame ontlasting en buik kramp 
wij gebruiken wel nutrilon ommeno voor moeizame ontlasting en darm krampjes 
 
 
Nog even ter aanvulling het lijkt alsof ze er niks uit krijgt met nummer 1 maar dat is wel zo alleen omdat ze zo veel kracht moet zetten gaat het als ze enigzinds “voldaan” is minder vlot omdat ze moe word van het harde werken vandaar is die afwisseling van nummer 1 voor het begin stukje en daarna nummer 2 een goede manier van voeden 
als ze te snel de fles leeg drinkt is dat een klap op der maag denk dat je er zo echt wel komt 
en ze ook iets minder krampjes krijgt maar goed krampjes horen echt bij deze leeftijd het is ff k*t zeker als het savond is maar dan verwerken de darmen de voeding van de dag e
 
Misschien ligt het aan het water die van mij 2,5 week oud had ook keutel poep toen gingen we met zonnebloem ook werkte beetje uiteindelijk bar le duc water omdat  water uit kraan hard schijnt te zijn. Nu al 2 dagen goeie baby poep, wij hebben hero standaard nu even aan kijken als het zo blijft anders moeten we ook denk overstappen  dus miss het water ook proberemm
 
Probeer aub probiotica speciaal voor baby’s/kinderen. En als t financieel haalbaar is voeding op basis van geitenmelk omdat het makkelijker verteerbaar is daardoor minder krapjes. 
Probiotica helpt sowieso heel goed tegen krampjes en ook nog eens goed voor immuunsysteem 
succes!
 
Terug
Bovenaan