ten einde raad

Hoeveel slapen jullie kindjes met 8 mnd? Onze vent slaapt zo'n 3 keer per dag maar slaapt tegenwoordig 's avonds niet meer en komt 's nachts ook weer 1 of 2 keer.. Vaak ook voor een voeding? is dit bekend bij andere? is dit normaal? ik ben ten einde raad en helemaal stuk.. ben nu ook net weer zwnager van de tweede..!!
 
Hoi Marianne,

Mijn mannetje is nu 10 en halve maand en is van begin af aan al een moeilijke slaper. Hij slaapt nu 2x overdag anderhalf uur en 's avonds slaapt hij meteen in na zijn fles (dus op schoot, wij brengen hem slapend naar bed). Hij slaapt dan maar 9 a 10 uur, wij zijn dus ieder dag tussen 05.00 en 06.00 uur op. Het verschuiven van de tijden 's avonds heeft tot nu toe weinig zin gehad, hij wordt gewoon om 06.00 uur wakker of je hem nou om 19.00, 20.00 of 21.00 uur in bed legt. 's Nachts wordt hij ook nog 2 of 3 keer brullend wakker, meestal hoeven we dan alleen onze handen tegen zijn gezichtje aan te houden, dan slaapt hij verder maar soms is hij klaarwakker en dan krijgt hij van ons gewoon een fles, wij willen nl. ook slapen.

Ik ben nu toch weer bezig met het verschuiven van de tijden, hij zal toch straks naar 1 slaapje overdag moeten en op deze manier lukt het niet. Dus ben benieuwd hoe dat uitpakt. Wij hebben wel besloten dat als het allemaal niet gaat binnen nu en een week, dat we dan iemand van het consultatiebureau langs laten komen om dit te bespreken (hadden ze al aangeboden).

Ik weet wat je doormaakt en dan ook nog zwanger is niet mis.

Heel veel succes ermee. Ben benieuwd hoe het de komende weken met jullie gaat.

Groetjes,
Luna
 
Hoi Marianne,

Mijn zoontje is bijna 10 maanden maar hij slaapt al vanaf 7 maanden 1 keer per dag. Meestal vanaf 12 uur tot 2 uur. Hij is dan 's avonds wel moe maar hij slaapt wel goed. Als ik hem vaker naar bed doe dan slaapt hij 's avonds ook niet goed en komt dan 's nachts ook een paar keer.

Groetjes,
Nanda
 
Bedankt voor jullie reacties.. Het slapen overdag dat kan bijna niet anders.. Hij is gewoon echt moe.. En is zo ie zo een druk en bewerkelijk ventje dus als hij echt moe wordt is er geen land mee te bezeilen.. Het voeden 's nachts, tja.. dat doen wij dus ook.. Anders weet je zeker dat je de halve nacht op bent.. Het is een lief kereltje maar het is erg slopend allemaal hoor..
 
Hoi, mijn dochtertje is nu 9 maanden, maar slaapt nog steeds 2 a 3x per dag. 's ochtends na haar 1e flesje is ze een uurtje beneden en gaat dan lekker uitslapen.Dan weer 2 uurtjes wakker en weer ff.tukje doen...als ze dan heel moe is gaat ze nog een hazeslaapje doen voor haar warm eten. 's nachts hebben we al heeeeel lang de enorme luxe dat ze dan doorslaapt.
 
hi
ons zoontje is 7 maanden, hij slaapt overdag 's ochtends 1 1/2 uur, 's middags 1 uur, en na zijn warme eten een klein uurtje, dan om half 8 de fles en om 8 uur naar bed. Hij slaapt dan door tot 6 uur, dan wordt hij vaak wakker en doen we zijn speen in, dan slaapt hij nog eventjes door tot 6.45, dan gaat onze wakker. (GEEUW).
Hij wordt 's nachts wel af en toe wakker, dan laten we hem vaak huilen en valt hij vanzelf weer in slaap. We gaan niet meer naar hem toe, tenzij hij bv ziek is of als het lang duurt het huilen (je hoort het ook wel aan het huilen). Fles krijgt hij allang niet meer 's nachts. We laten hem wel overdag slapen, als hij overdag niet genoeg slaapt is het 's nachts juist een drama. Ieder kind is weer ander
Succes, en gefeliciteerd met je zwangerzijn!
 
Hoi Marianne,

Waardeloos is dat gemodder met die slaapjes he? Mijn jongste zoontje is nu vier maanden oud en is na zijn eerste inenting gestopt met doorslapen.

Mijn zoontje kreeg vanaf het begin flesvoeding maar vanwege zijn hongerige aard (dachten wij) kreeg ie best veel melk. En steeds als ie wakker was geweest en hij begon wat te mopperen enzo, dan gaf ik hem nog een beetje melk en deed hem lekker in zijn bedje.
Ik vond het wel goed eigenlijk. Tot dus die nachten weer begonnen waar hij soms wel twee tot drie keer wakker werd en echt flessen van 210 cc opdronk. En wij werden maar moeier en moeier en wilden maar een ding: doorslapen.

Inmiddels hebben wij het volgende gedaan. Een baby van 6 kg of meer (hij weegt ruim 7,7 kilo) mag per 24 uur 4 voedingen van 180 cc. Die krijgt ie nu en heeft ie die op, dan is het jammer (soms maak ik 210 hoor...). Dan praat ik even met hem of speelt ie in de box. Zodra hij dan begint te jammeren krijgt ie nog even een schoon luiertje en gaat ie zijn bed in.
OVerigens in een pikkedonkere kamer, want wij merkten ook dat hoe donkerder het is, hoe beter hij slaapt.

Wordt ie tussendoor wakker, krijgt ie dus niets. Soms is dat brullen, maar ik heb gemerkt, in tegenstelling tot wat ik steeds dacht, dat het geen honger is, maar slaap.
Ik heb op internet gezocht en ook gelezen dat kinderen heel onrustig kunnen worden van teveel eten.
Nu ik me hier aan houd, ben ik zelf veel rustiger omdat ik weet dat ie genoeg krijgt en dat ie dus meestal gewoon moe is.

Op de koop toe heb ik ook nog een oude truc toegepast die wonderwel weer werkte (net als bij mijn oudste zoontje):
kook de fles die je voor de laaste voeding gebruikt, minimaal 10 minuten op de ouderwetse manier uit: dus schoonmaken met afwassop, afspoelen, in een pannetje water en lekker koken. Daarna afdrogen met een SCHONE theedoek en het liefst direct hierna de voeding erin.
Meneer heeft nu het ritme weer te pakken!

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn lange verhaal en heel veel succes!

 
hoi hoi
het is best normaal dat je kindje nog 1 of 2 keer wakker word,
mijn dochtertje
werd tot voorkort
tusssen de 10 en 15 keer snachts wakker om even een slokje te drinken
wat was ik moe,
maar ik had een methode geleerd van het cb
eerst 10 min laten huilen
en dan pas naar het bedje toelopen en het speentje erin doen,
en dat blijven volhouden
de 1e 2 dagen zijn heel vermoeiend
dus kun je het beter in het weekend doen samen met je partner.
het duurt gemiddelt zo,n 4 dagen
succes
groetjes romy
 
Terug
Bovenaan