tenen lopen

Onze dochter Indra is nu 18 maanden.
Ze loopt al sinds haar 1e verjaardag en holt nu lekker overal heen...
Het valt ons op dat Indra de laatste tijd vaak op haar tenen staat/loopt.
Met name op haar tenen van haar rechter voet.

Ik weet dat mijn broer dit vroeger ook had, maar dan 10x erger. Hij is met zijn 3e jaar aan z'n achillespees geopereerd. Dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Hebben jullie enig idee of ervaring in dit?
Is het iets wat ik kan voorkomen. Ik denk niet dat het aan de schoenen zou kunnen liggen, ik laat met regelmaat bij een goede schoenenwinkel de pasmaat controleren.
Ze loopt ook niet op "goedkope" schoenen (Mocht dat wat uitmaken....).

Bedankt voor iedere reactie.

Pascalle
 
Hoi Pascalle,

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je haar (daar waar het kan) op haar blote voetjes laten lopen? Als er niemand tips heeft, zou ik het cb eens bellen. Zeker met de ervaring van je broer in het achterhoofd.

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,

Ik heb ook een ballerina. Onze dochter is 20 maanden en loopt regelmatig op haar tenen. Rond 19 maanden was ik met haar op het cb en daar heb ik gevraagd of het kwaad kon. Zolang ze het afwisselen is er geen probleem. Als ze dus maar haar voeten plat neer kan zetten.

Groetjes
 
Yep, heel herkenbaar.

Mijn dochter is 16 mnd en doet dit ook al een tijdje. Soms heeft ze een dag dat ze het vaker doet en soms doet ze het een hele dag niet. Mijn moeder is oppasmoeder en heeft dit tot nu toe bij alle kindjes gezien. Ook het cb zei dat het geen kwaad kan, als ze het inderdaad maar afwisselen. Het is gewoon iets uitproberen. Straks gaat ze waarschijnlijk ook op haar hakken lopen. Ik zou me geen zorgen maken.

groetjes,

Desiree
 
Mijn dochter van ruim anderhalf doet het ook! Meestal loopt en rent ze gewoon maar soms loopt ze ook periodes veel op de tenen. Ik heb bij haar gemerkt dat het erg samenhangt met hoe ze in haar velletje zit. Als ze in een nieuwe spannende situatie terecht komt gaat ze dus niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk op haar tenen lopen. Als je kindje alleen nog maar op de tenen loopt zou ik wel even met cb of huisarts overleggen wat je het beste kan doen...
 
Wanneer ze altijd op haar tenen loopt, zal ik het toch eens laten onderzoeken door een arts. Mijn ouders lieten het bij mjin broertje ook altijd op zijn beloop. Op zijn negende moest hij naar fysio, ze hebben zijn voeten al 2x gegipst, omdat er iets zijn spieren is, de ene is langer dan de ander, of waren het nou banden, als je wil kan ik mijn moeder wel even bellen om te vragen hoe het precies zit.

Maar een bezoek aan de h.a. is zo gebeurd, en als je daar uitsluitsel krijgt dat het niks lichamelijks, kan je gaan oefenen om haar op de juiste manier te leren lopen.

Succes ermee
 
Hi Pascalle!        

Mijn neef van bijna 9 klaagde af en toe over pijn in z'n voeten. Bleek dat hij ook te veel op z'n tenen loopt (je moet echt goed kijken). Nu moet hij speciale oefeningen doen, om zijn achillespesen iets langer te laten worden.

Vraag het anders de volgende keer bij het consultatiebureau?! Ben wel benieuwd vanaf welke leeftijd er eventueel wat gedaan wordt!

groetjes,
Uli
 
Terug
Bovenaan