tenen lopen

Onze dochter Indra is nu 18 maanden.
Ze loopt al sinds haar 1e verjaardag en holt nu lekker overal heen...
Het valt ons op dat Indra de laatste tijd vaak op haar tenen staat/loopt.
Met name op haar tenen van haar rechter voet.

Ik weet dat mijn broer dit vroeger ook had, maar dan 10x erger. Hij is met zijn 3e jaar aan z'n achillespees geopereerd. Dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Hebben jullie enig idee of ervaring in dit?
Is het iets wat ik kan voorkomen. Ik denk niet dat het aan de schoenen zou kunnen liggen, ik laat met regelmaat bij een goede schoenenwinkel de pasmaat controleren.
Ze loopt ook niet op "goedkope" schoenen (Mocht dat wat uitmaken....).

Bedankt voor iedere reactie.

Pascalle
 
Hoi Pascalle,

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je haar (daar waar het kan) op haar blote voetjes laten lopen? Als er niemand tips heeft, zou ik het cb eens bellen. Zeker met de ervaring van je broer in het achterhoofd.

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,

Ik heb ook een ballerina. Onze dochter is 20 maanden en loopt regelmatig op haar tenen. Rond 19 maanden was ik met haar op het cb en daar heb ik gevraagd of het kwaad kon. Zolang ze het afwisselen is er geen probleem. Als ze dus maar haar voeten plat neer kan zetten.

Groetjes
 
Yep, heel herkenbaar.

Mijn dochter is 16 mnd en doet dit ook al een tijdje. Soms heeft ze een dag dat ze het vaker doet en soms doet ze het een hele dag niet. Mijn moeder is oppasmoeder en heeft dit tot nu toe bij alle kindjes gezien. Ook het cb zei dat het geen kwaad kan, als ze het inderdaad maar afwisselen. Het is gewoon iets uitproberen. Straks gaat ze waarschijnlijk ook op haar hakken lopen. Ik zou me geen zorgen maken.

groetjes,

Desiree