TENEN LOPEN

hallo moeders/vaders

Ik wil graag van andere mensen horen of ze dit verhaal herkennen en wat ze gedaan hebben.
Mijn dochter word in januari 2 jaar en ze loopt de hele tijd maar op haar tenen.
Ze kan ook gewoon plat op haar voeten staan en soms loopt ze ook wel ff plat op haar voeten maar vervalt ze snel weer in haar tenen lopen.Ze was ook erg laat met lopen ze was 20 maanden toen ze pas ging lopen ik loop ook nog met haar daar voor bij de fysio maar duurt wel ff voor ik er weer daar heen mag.Want anders had ik het aan haar gevraagt.En ze doet dit ook nog niet zo lang hoor ik denk 2 maanden ongeveer verder heeft ze eigelijk gewoon normaal gelopen.Ja ik zag soms wel dat ze op haar tenen liep maar dat was echt zelde dat ze dat deed maar nu is dat om gedraait.Hoop gewoon dat het een fase is maar misschien is het wel iets anders en moet ik echt serieus hier mee om gaan.Ik heb echt geen idee en ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen of gerust stellen.
alvast heel erg bedankt

groetjes
 
mijn dochtertje word ook binnenkort twee en loopt ook regelmatig op de tenen en lijkt wat last te hebben van haar rechter beentje, dit ook al gedurende een maand of twee, het viel zelfs de oppas op, uiteindelijk ben ik er toch even mee naar de huisarts geweest, mn voor dat pijnlijke rechterbeentje en dat ze er soms doorheen zakt en echt mank loopt.
hij kon niks vinden, maar ik moest toch even met haar langs de kinderfysio, ben benieuwd, maar de dokter had er in ieder geval geen duidelijke verklaring voor,

groetjes
 
Hoi,

De oudste dochter van mijn zus liep ook alleen maar op haar teentjes. Op het consultatieburo hebben ze daar toen vrij veel poespas van gemaakt... Had iets te maken met verkorte spieren bij de hiel??
Ik weet er eerlijk gezegd het fijne niet meer van, maar weet nog wel dat mijn zus er veel op gelet heeft en mijn nichtje het langzaam maar zeker heeft afgeleerd. nog steeds loopt ze af en toe op haar tenen, maar dat doen denk ik wel meer kinderen.

Je hebt hier natuurlijk niets aan, maar misschien kan je het eens vragen bij de fysio of huisarts...vragen staat vrij.

sterkte
 
hoi supi ben benieuwd wat de fysio bij jou dochter zecht.
En wat ze gaan doen
En ciska31 ik heb wel wat aan je berichtje gehad.
Ieder bericht en ervaring is welkom ik zal dus altijd onthouden wat ik lees en wie weet denk ik er later wel aan terug.Dus je helpt me er echt mee
Ik heb vanmiddag ook maar even gebeld met mijn fysio waar ik al een tijdje bij loop
dus zij weet eigelijk de hele ontwikkeling van mijn dochter zij heeft alles van haar meegemaakt.En mag morgen ochtend gelijk komen.Want ze wilde er even naar kijken
Dus ben benieuwd wat ze zecht en wat er uit komt.
Nou meiden heel erg bedankt voor jullie reactie
fijne jaarwisseling
 
Hoi,
Onze dochter is van dezelfde leeftijd, zij is gisteren 2 jaar geworden.

Het viel ons enkele weken geleden ook op dat ze veel op haar tenen liep. Maar alleen als ze geen schoenen aan heeft (ook doet ze het als ze d'r pantoffels aan heb).
Ik hoor veel om me heen dat dit een fase is, iets wat ze aan het uitproberen zijn.
Ook op het CB vertelde ze me hetzelfde.
Ik maak me er (nog) niet druk om, hou het wel in de gaten.

Ik kan me trouwens niet voorstellen, dat als zoveel kindjes op hun tenen lopen, het iets heel ergs is. Dan zouden al die kindjes hetzelfde probleem  hebben..... toch??

Suc6 ermee.

Groetjes
Pascalle

 
hoi pascalle

Gefeliciteerd met je dochter.
Ik ben pas bij de fysio geweest en die zij dat ik haar dus de hele dag op haar schoenen moest laten lopen voor de steun.En op haar schoenen probeerd ze het ook te doen maar gaat wat moeilijker dan zonder.En ze zij ook dat me dochter overal heel erg athousiast over is en uit die anthousiasme dat ze op haar tenen loopt omdat ze heel erg opgewekt van alles is.Zit wel wat logica in.En heb wel een paar oefeningen mee naar huis gekregen maar zij zij ook dat het niet erg is en dat het met de oefingen wel weg zal gaan.Ik ben daarom ook heel blij om je bericht te lezen dat is toch voor mij weer een beetje een bevestiging dat het niet erg is.En dat dus meerdere kinderen rond die leeftijd op hun tenen gaan lopen.Heel erg bedankt voor je reactie

 
Bij ons hadden we ook een tenenloper, terwijl ze altijd goed gelopen had...Oma gaf een goed advies....KLOMPEN (tja je moet er maar opkomen) Geen last meer van d'r onderbenen en ze ging weer gewoon lopen!
Groetjes Regiena
 
Hey.

Onze dochter word in maart 4 en loopt nu nog af en toe op haar tenen. Voornamelijuk als ze haar schoenen uit heeft. Word dus wel minder. Op het consultatiebureau deden ze er niet zo moeilijk over omdat ze haar voeten wel goed kon bewegen en er geen pijn in had. Het schijnt dat mijn man en ik dat vroeger ook veel hebben gedaan dus het is waarschijnlijk een fam. kwaal.....haha.

Groeten van Miena.
 
Terug
Bovenaan