Tenen lopen !

Beste dames !
Onze dochter, nu bijna 2,5 jaar, loopt erg veel op haar tenen.
Zodra ik het zie zeg ik,"platte voeten lopen" en dan gaat ze even goed lopen, maar na een paar passen gaan de hakken weer de lucht in en loopt ze weer op haar tenen.
Begin me hier een beetje zorgen over te maken, hoorde n.l. laatst dat een kindje hierdoor met 2 voetjes in het gips moest.
Heb een afspraak gemaakt bij het consultatiebureau en ben erg benieuwd wat ze daar zeggen.
Zijn er meer dames met kindjes die veel op hun tenen lopen?
Of Heeft iemand hier ervaring mee, dan weet ik een beetje wat me te wachten staat of misschien maak ik me zorgen op niks af.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Liefs van Miena
 
Hier hebben we 2 teenlopers.
Onze oudste is nu 5,5jaar en de jongste 2,5jaar.
Ook hun gaan"op de gehele viet lopen als we er iets van zeggen.
We zijn ermee naar de huisarts gegaan en die hefet ernaar gekeken en er was geen reden om ons zoregen te maken. Ieder kind loopt op de tenen en de 1 meer dan de ander. Medische controle voor de zekerheid is natuurlijk altijd slim, hopelijk is het bij jullie net als hier onschuldig.
 
MamaBrigitte, bedankt voor je reactie.
Fijn om te weten dat het geen kwaad hoeft te kunnnen.
Ik hoorde n.l. laatst dat er een kindje met 2 voetjes in het gips moest vanwege het tenen lopen. Hoe oud dat kindje was/is weet ik niet. Dat heeft me dus wel aan het denken gezet.
Ik vroeg vandaag aan onze dochter of het zeer doet als ze op haar platten voeten loopt en toen gaf ze wel aan dat het boven op haar voetje een beetje zeer doet.
Weet verder niet of ik haar helemaal serieus moet nemen omdat ze geen pijn aangeeft als ze haar voeten goed neer zet.
Geven jouw kinderen pijn aan als ze hun voeten goed neer zetten, of is het echt uit gewoonte?
Liefs van Miena.
 
Daar ben ik weer hahah.
De oudste heeft geen pijn aan (heeft wel erge hoge pijngrens, dus dta zegt ook niets) en de jongste is denk ik te jong om dat echt aan te geven en ook hoge pijngrens, (loopt rustig enkele dagen door met een polsbreuk).
Mijn man had te korte achillepezen en daardoor liep hij ook op de tenen, dan wordt het kind ingegipst om die pees op te rekken. Maar bij onze jongens is dat niet het gevel en gewoon een kwestie van geduld hebben volgens de arts.
 
MamaBritgitte!
Tjonge, ze hebben zeker een hoge pijngrens. Een tijdje doorlopen met een gebroken pols  is niet niks.  Wel fijn dat hun voetjes niet ingegipst hoeven te worden, dat is in ieder geval een zorg minder.
Word je daar mee geboren of kan je dat krijgen door constant op je tenen te lopen, weet jij dat? En vanaf welke leeftijd worden de voetjes dan ingegipst?
Ik heb volgends mijn vader ook veel op mijn tenen gelopen, maar tot welke leeftijd weet hij niet.
Je hoort wel hoe het is afgelopen, ik moet 9 okt. naar het consultatiebureau.
Groeten van Miena.
 
hoi,

hoe was het op het bureau. wat vonden ze van je tenenlopertje???

volgens mij is het ook een fase ofzo, want lucas (ook 2,5) doet het ook.
maar hij heeft ook een periode als een krab gelopen (op zij lopen) hij vind het gewoon leuk dat hij dat ontdekt heeft.

maar goed, ik snap wel je ongerustheid, en vind het goed dat je het hebt na laten kijken.

ben benieuwd naar de uitkomst.

groetjes monique.
 
Lieve Mensen !
Een beetje een late reactie, maar we hebben een week geen computer gehad, dus kon niet reageren.
Afgelopen maandag dus naar het consultatiebureau geweest. De dokter heeft naar haar voetjes gekeken en gelukkig is er niks aan de hand. Haar pezen zijn niet te kort.
dus op den duur kan ze gewoon gaan lopen. De dr. zegt dat dat rond haar 3e jaar ongeveer is, maar ja, kan ook langer duren. Wel een beetje in de gaten houden en als ze na haar 3e verjaardag nog zo loopt en ik vertrouw het niet dan kan ik altijd terug komen. Tot nu toe nog niks om ons zorgen over te maken. Gelukkig.
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Liefs van Miena
 
Terug
Bovenaan