Tepel-speen verwarring maar dan andersom!

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een probleem wat je meestal omgekeerd hoort. Ik ben sinds deze week weer aan het werk en mijn zoon gaat dan naar de opvang/opa en oma. Hij is bijna drie maanden oud. Nu krijgt hij moedermelk uit de fles en een beetje kunstvoeding omdat ik niet genoeg kolf. Na dag drie bij de opvang lijkt hij te veel gewend aan de fles... Sowieso is het een ongeduldig mannetje, en de fles is natuurlijk minder werk dan de borst, hij heeft zeker een hele dag en avond gebruld bij het voeden omdat het hem te lang leek duren. Hij wilde gewoon niet uit de borst drinken, de fles accepteerde hij zonder problemen... Het heeft me zeker een dag gekost voordat hij weer aan de borst wilde drinken zonder problemen. Ik heb zelfs op het punt gestaan met de bv te stoppen, ik word er zo onzeker van en het ging zo moeizaam. Nu loopt het weer lekker en zie ik het wel zitten maar zie erg op tegen de komende week als hij weer naar de opvang moet. Mijn nervositeit helpt natuurlijk ook niet bij het voeden. Ik gebruik echter wel een tepelhoedje, zou dan niet verwachten dat het een probleem zou worden maar ik heb echt het idee dat hij vond dat hij teveel moeite moest doen omdat de fles zo makkelijk is. Hebben andere moeders hier ervaring mee? Ik wil heel graag doorgaan met de bv maar dit is niet vol te houden. </p>

Mijn dochter had dit ook zodra ze vaker de fles kreeg. Dit was bij 4 maanden. Ik ben toen direct met borstvoeding gestopt. Ik gebruikte ook een tepelhoedje maar ze wilde echt niet meer bij mij drinken 
Jammer, maar ik heb er geen strijd van gemaakt .daar had ik echt geen zin in! 
Uiteindelijk vond ik het prima want ik moest ook weer gaan werken en had sowieso niet veel zin in het kolven. 
Ik heb dus niet echt een tip. Behalve dat je van te voren niet kan bepalen hoe het loopt en ik het belangrijk vind wat een kindje zelf aangeeft. 

Ik vind het kolven zelf ook wel een ding inderdaad maar wilde graag toch even wat langer bv geven, maar Als dit een terugkerend probleem gaat zijn ga ik dit ook niet volhouden en mijn zoon natuurlijk ook niet. Ik heb het er wel moeilijk mee, zit er aan te denken om evt een lactatiedeskundige in te schakelen maar zou ook niet weten wat zij mij kunnen vertellen. Live voeden oid zit er ook niet in.. af en toe een fles of een combi ben ik oké mee maar helemaal stoppen met bv vind ik toch erg moeilijk als dat zou moeten

Ik heb helaas geen ervaring, mijn dochter is pas 4 weken oud en krijgt nog volledig aan de borst. Maar wilde wel even reageren voor wat betreft de lactatiekundige. Ik had zelf wat onzekerheden over borstvoeding, heel sterke toeschietreflex waardoor mijn dochter erg onrustig maar ook gulzig dronk. Heb een week getwijfeld over het inschakelen van een lactatiekundige, eigenlijk was er weinig aan de hand en ze groeit goed, maar omdat ik zelf gewoon onzeker was, en het steeds erger werd, heb ik het toch maar gedaan. En ik ben daar heel blij mee! Vond het fijn dat er iemand even meekeek, een vraagbaak, en ze had heel veel goede tips en trucs. Dus ik kan alleen maar zeggen dat als je erover twijfelt, het zeker een goed idee kan zijn! 

Ik zou ook een lactatiedeskundige mee laten kijken. Misschien moet hij wel te veel moeite doen aan de borst. Of heeft ze tips voor een andere fles. Wij hadden de medela fles en daar moest ze ook wat meer moeite voor doen. Maar misschien heeft ze gewoon hele goede tips. Het kan nooit kwaad om haar in te schakelen en ze gewoon even mee kijkt. Misschien geeft het jou ook wat meer zekerheid en voelt de baby dat. 

Terug
Bovenaan