tepelkloven tijdens zwangerschap

Hoi,

Even een vraagje! Ik ben in verwachting van ons eerste kindje en ben nu 7 maanden op weg. Voor mij staat van het begin af aan vast dat ik borstvoeding wil gaan geven. Maar nu heb ik al last van een tepelkloofje! Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wil dit nu zeggen dat ik straks geen borstvoeding zou kunnen gaan geven? Weet iemand ook wat ik er nu aan kan doen?
Ik hoop op een reactie, want ik denk nu natuurlijk dat ik de enige ben dit heeft;-)

Groetjes,
Caroline
 
hoi

geen ervaring mee maar je kunt via www.borstvoeding.nl en dan de link naar la leche league contact opnemen met vrouwen die voorlichting geven over borstvoeding en die weten er vast ALLES van!
het lijkt me trouwens niet dat je bij voorbaat geen borstvoeding zult kunnen geven hoor. hoe kan die kloof zijn ontstaan?

succes!! en het gaat lukken hoor! (is hart onder de riem)

liesbeth
 
Hoi Caroline,

Ben zelf intussen al vijf maanden moeder en heb ook borstvoeding gegeven. Dat je nu een tepelkloofje hebt betekent niet dat je straks geen borstvoeding kunt geven hoor. Je moet straks gewoon goed opletten dat je je kindje goed aanlegt. Ik ben zelf toen ik zwanger was naar een minicursus over borstvoeding geweest, misschien zit dat ook wel bij jou in de buurt.
 
hoi caraolien, ik zou inderdaad op internet kijken en zo'n cursus volgen, heb ik ook gedaan en is echt de moeite waard, zie www.borstvoedingnatuurlijk.nl of inderdaad de andere is van la leche.
ik weet geen antwoord op je vraag hoe je er nu aan komt, wel dat er speciale tepelklovenzalf is. wat ik weet van de curcus is dat als je kloven hebt bij borstvoeding geven dit komt door verkeerd aanleggen en bijv je borst te ondersteunen als t kindje drinkt. maar ik zou die sites eens bekijken, daar kun je ook vragen stellen dacht ik.
succes gr fie
 
Terug
Bovenaan