Tepels liggen open van bijten.

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoon is net 1 geworden en sinds een paar dagen bijt hij op mijn tepels.</p><p>Hij heeft zijn 1ste tanden sinds ongeveer 10/11 maanden en niet echt last van gehad met borstvoeding. </p><p>Nu drinkt hij en als hij klaar zet hij precies zijn tanden op elkaar en schuift dan van mijn tepel wat verschrikkelijk veel pijn doet. Heb nu wonden aan beide tepels, borstvoeding doet pijn en is nu gespannen omdat ik bang ben dat hij het weer gaat doen.</p><p>Iemand ervaring mee, tips?</p>
 
Ik ben een enkele keer gebeten. Stopte dan meteen het voeden met de duidelijke boodschap: au, je doet mama pijn, we stoppen er mee. Je mag niet bijten. Ik ben er van overtuigd dat uitleggen helpt. Ze snappen op die leeftijd al meer dan je denkt! Als ze dan nog wilde drinken liet ik er even wat tijd overheen gaan, kwartiertje ofzo, en dan opnieuw proberen.
 
Pijnlijk is dat he! En zo naar dat je niet meer ontspannen kunt voeden.
Mijn dochter beet als de tandjes doorkwamen aan het eind van de voeding. Toen ik daar achter was lette ik goed op wanneer ze klaar was met drinken, en haalde haar dan meteen van de borst. Pink in de aanslag om tussen mond en tepel te steken voor als ze zou bijten. Daarbij duidelijk 'nee, je mag niet bijten' gezegd. Nog voordat al haar tanden door waren stopte ze helemaal met bijten.
Ken je het artikel van la leche league over bijten? Misschien staan daar nog tips in. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/90-als-je-baby-je-bijt
 
Herkenbaar! Mijn dochter is bijna 10 maanden en heeft nu 7 tanden. Ze bijt zo hard dat ik er van schrik, ik vind het totaal niet fijn meer om borstvoeding te geven op deze manier
 
Terug
Bovenaan