Tepels worden wit en zeer pijnlijk

<p>Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is 15 weken oud en krijgt borstvoeding. Op een enkel melkblaartje na ging dit vanaf dag 1 goed. Nu heb ik echter flink last van mijn tepels en het gebied rondom. Tijdens het aanpappen is het zeer pijnlijk (het zweet breekt me iedere keer weer uit) als ze eenmaal goed drinkt gaat het goed, ze laat echter regelmatig los waardoor ze weer opnieuw moet aanhalen en het weer pijnlijk is. De pijn voel ik via mijn tepel door mijn borst trekken. Als ze klaar is met drinken blijft ze nog graag sabbelen. Als ik het toe laat stopt ze pas als ze diep in slaap valt. Net onder de douche waren mijn tepels allebei helemaal wit (daarna beetje paars/rood) en zeer pijnlijk. De pijn trok ook nu weer verder mijn borst in. De warme douche hielp en uiteindelijk zag en voelde alles weer normaal.</p><p>Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?</p>
 
Heb je al in het mondje van je kleintje gekeken of je een witte aanslag ziet die je niet weg kunt halen? Dan zou het namelijk spruw kunnen zijn. 
 
Ik ben haar mondje inderdaad in de gaten aan het houden, vooral omdat ze zo vaak loslaat in het begin van het voeden. Ze heeft echter geen witte plekjes of aanslag zover ik kan zien. 

 
Ja het klinkt mij ook als vasospasme. Ik had dat ook bij mijn zoontje en dat doet echt super pijn. Even goed in de gaten houden of je tepel niet afgeplat uit het mondje komt.
 
Probeer je kindje ook niet teveel te laten sabbelen. Dit kan ook voor pijnlijke gevoelige tepels zorgen. Verder kan het helpen om je tepels goed te laten "drogen" aan de lucht en purelan te smeren. 
 
Het zou ook een schimmel infectie aan je tepel kunnen zijn. Ik zou hoe dan ook even contact opnemen met je huisarts. Die kan je misschien het juiste middeltje voor ertegen geven. 
 
Lastig probleem. Ik zou eens een laktatikundige benaderen. Die heeft er meer verstand van dan de gemiddelde huisarts. Kan ook beoordelen of t om bijv. Spruw gaat. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan