tepels

ik moet even wat met jullie delen... ik heb de laatste dagen zo'n last van mijn tepels. Ze doen zo'n pijn. Vooral de mijn tepelhof, ik kan het niet eens aanraken. Bh's doen veel pijn om te dragen (en dat is echt wel nodig met mijn 100d), maar zelfs stof van een hempje ofzo iets doet pijn als ik het bv even rechtrek. Heeft iemand dit ook? En heeft iemand een goede tip?
Ik heb al de hele zwangerschap gewoon gevoelige borsten, maar dit is echt niet meer leuk.

Heé hallo

ik begrijp wat je bedoelt, bij de eerste kon ik er niks tegen hebben, nu heb ik er ook last van maar iets minder als toen. om die koffiepads(antilek dingen)  in je bhs te doen helpt niet echt omdat deze nog verschuiven, ik zorgde altijd dat de bh goed om de borst zat en dan aantrekken zeg maar, dan kan die niet veel schuiven en had ik een stuk minder last ervan...oh ja en als het beter weer is gordijnen dicht en niks om het lijf vond ik ook heerlijk maar met de temp van nu zou ik dat niet doen hihi

groetjes Veronique mv Daniëlle en 231/2 wk zv Ukkie

Hoi,

Ik ben eigenlijk van het jan forum, maar wou ff reageren.
Ik heb dat ook erg gehad tijdens mijn zwangerschap.
En moest ook echt een bh voor( 90e) anders wou het helemaal niet.
Ik heb mijn vriendin die ook in aug is uitgerekend ook dezelfde tip mee gegeven.
Bij de drogisterij is bepathen( weet niet zeker of je het zo schrijft) wel te koop en dat kun je op de tepels smeren. Ik heb toen zo'n proeftube van me vk gekregen.( daar kun je natuurlijk ook altijd ff vragen)
Ik had toen ook hele droge tepels door de zwangerschap. Het is ideaal spul, want je kunt het later ook voor rode billen enz gebruiken.
Misschien heb je er iets aan.

Groetjes marielle( yordi 3 maand)

Wat vervelend zeg.

Ik had gister opeens erg last van "gloeiende" tepelhoven. Alsof ze in "brand" stonden. Heel raar. Dit had ik niet met de eerste zwangerschap.

De bepanthen heb ik in de bv-tijd veel gebruikt tegen tepelkloven. Dus het is zeker niet overbodig om het nu bijvoorbeeld al aan te schaffen. Het voordeel van bepanthen is dat je de borst niet hoeft schoon te maken als je gaat voeden. Bij andere zalfjes moet dit wel omdat je kindje dit niet binnen mag krijgen. Bepanthen staat er om bekend dat je het niet hoeft weg te poetsen voordat je gaat aanleggen.

Gloeiende gloeiende, ben "net" wakker en kan bijna voor mijn gevoel een eitje bakken op mijn borsten haha. Verder voelen ze soepeltjes, dus naar mijn idee geen ontstekingen o.i.d. Het zal wel een tijdelijk iets zijn hoop ik dan maar.

Terug
Bovenaan