tepelvormers te laat of niet

Hallo aanstaande mama's,

Sinds een paar dagen maak ik mij zorgen om mijn borsten.
Overal in boeken en op internet zie je de groei van de borsten en tepels, die dus een hele verandering doormaken.

Mijn borsten zijn wel gegroeid maar pas nog steeds mijn gewone bh's en mijn tepelhof is misschien maar 1 cm groter geworden. Ook ben ik gisteren bij de vk geweest en vroeg of mijn tepels wel goed waren voor borstvoeding.
Gelukkig heb ik geen ingetrokken tepels maar ze zijn wel wat vlakker.. de vk heeft mij nu dus tepelvormers aangeraden maar ik ben bang dat het nu misschien al te laat is.
Ik ben morgen precies 31 weken zwanger en hoop dat het nog voor deze tijd lukt want ik zou ontzettend graag bv willen geven.

heeft iemand ervaring met tepelvormers?

heel veel liefs Cynthia

Heb geen ervaring met tepelvormers, maar het lijkt mij niet te laat hoor. Heb zelf vlakke tepels en heb bij de jongste tepehoedjes gebruikt bij het voeden. Die kan je bij de apotheek of drogist kopen. Dat werkt ook prima.

kijk eens op www.borstvoedingsforum.nl daar kan je deze vraag ook stellen en dan zijn o.a. lactatiekundigen die antwoorden weten.

Ik heb zelf geen vlakke tepels, maar mijn borsten en tepelhof zijn ook nauwelijks gegroeid hoor, was eerst zelfs bang dat ik geen BV kon geven door mijn kleine borsten (75/80A op dit moment). Ben inmiddels 32w4d en had voor mijn zwangerschap 70A, dus eigenlijk is alleen mijn omvang echt gegroeid.

Weet wel dat inderdaad tepelhoedjes ook goed schijnen te werken :)

Liefs

Hooi Clasce en Mriek, bedankt voor jullie reactie.

Ik heb vandaag de tepelvormers opgehaald bij de verloskundige en natuurlijk heb ik eerst de gebruiksaanwijzing gelezen.
Het zit dus zo, je mag de tepelvormers pas gebruiken als je 30 weken of meer zwanger bent dus ik dacht dat ik te laat was maar ik ben dus precies op tijd!
Wel moet je het opbouwen met eerst 1 uur en dan tot max 8 uur.
Nu heb ik ze dus al 1 uur om en heel raar het werkt al meteen.
Ik hoop dat het zo blijft werken tot aan de bevalling en dat ik dan gewoon normaal bv kan geven.

Mijn onrust is gelukkig nu helemaal weg en idd als dit toch niet werkt kan ik altijd nog tepelhoedjes proberen.

Ik hoop dat het bij jullie ook gaat lukken !!

Veel liefs Cynthia

Terug
Bovenaan